Waar ligt de grens tussen erg leuk vinden en verliefd zijn?

Als je het mij vraagt kan je iemand leuk vinden, leuk leuk (/erg leuk) vinden, of verliefd zijn op iemand. Dit bouwt meestal op, je gaat iemand steeds leuker vinden.
Het verschil tussen gewoon leuk vinden en leuk leuk vinden is nog wel duidelijk.
Maar ik vind het heel erg moeilijk om te zeggen wanneer ik nou iemand gewoon heel erg leuk vind, of wanneer ik verliefd ben. Denk je dat er ergens een grens valt te trekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.2K

Het beste antwoord

er is geen grens daar tussen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat het vrij moeilijk was om een grens te bepalen voordat ik deze vraag stelde, maar ik dacht dat anderen misschien wel een grens aan konden geven. Maar als ik de antwoorden lees, dan ben ik het met de meeste of niet helemaal eens, of geven ze geen grens maar alleen het verschil tussen leuk vinden en echt erg verliefd zijn, wat net was wat ik vroeg. Ik ben nu dus eigenlijk wel overtuigd dat er geen echte grens is, dus dit is het beste antwoord.

Andere antwoorden (8)

De grens ligt aan het volgende: Als je constant aan die ander denkt, dan is het niet leuk meer, maar verliefdheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nergens anders meer aan kan denken of je beminde duikt om de haverklap te pas en te onpas weer in je gedachten op dan ben je verliefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ook echt kriebels in je buik hebt dan ben je verliefd...
Heeft dus met gevoel te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was net te laat want dat wilde ik ook net zeggen .
daarom +1
Als je verliefd ben veranderd ook een beetje je gedrag. Ook als je niet bij diegene in de buurt bent denk je aan diegene. Bij alleen leuke vinden is het leuk om een beetje te flirten en te fantaseren, maar diegene blijft niet in je gedachte zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand leuk vinden is zoals het woord het al zegt LEUK
Verliefd zijn laat je hart sneller kloppen..je knieen knikken..je handen zweten..er zitten vlinders in je buik...

Dus er zit zeker een grens tussen leuk en verliefd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die leuk is kan je mee lachen, leuke dingen zonder meer te willen.

Ben je vreselijk verliefd dan heb je kriebels die gieren door je lijf. Denk je bijna de hele dag aan deze persoon en krijg je de schrik als je mobiel gaat. Als je aan deze persoon denkt begin je al te glimlachen en stralen je ogen. En heb je gevoel dat je heel veel aan kan. En in bed lig je lekker aan deze persoon te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je diegene mist als hij niet bij je is, dan is het verliefdheid.
Als je iemand erg leuk vindt dan heb je het samen heel gezellig, en kijk je uit naar de volgende afspraak, maar niet met knikkende knieën, vlinders in je buik en sterretjes in je ogen, dat gebeurt alleen maar als je verliefd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand leuk vinden is heel anders als op iemand verliefd zijn.
Ik vind zo veel mensen erg leuk,maar verliefd hahaha nee!!!
Verliefd zijn is een gevoel,je wilt graag bij die gene zijn,je voelt kriebles(vlinders)in je buik,je denkt steeds aan hem of haar,als je weet dat je hem of haar weer gaat zien dan kijk je daar echt naar uit,soms gaan mensen zich uitsloven om dan optevallen naar die ander,of word je juist heel verlegen.
Dat zijn dus allemaal dingen die je niet hem als je iemand erg leuk vind want je beste vriendin vind je bv ook erg leuk.
iemand erg leuk vinden is een gegeven,verliefdheid is een gevoel!!!!!