Een vriendin vraagt advies over haar partnerkeuze is dit verstandig van haar?

Ze vraagt aan mij en andere advies maar ik vraag me af of dit wel zo verstandig is. Zij is toch alleen diegene die dit het beste kan aanvoelen en zien? Wij kunnen toch niet voor haar inschatten bij wie ze eventueel kans maakt?

Toegevoegd na 23 minuten:
Vragen zoals..
Past hij goed bijmij? Waaraan moeten wij dan nou weer zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (11)

Ze moet inderdaad zelf aanvoelen en inschatten. Maar het is voor haar misschien wel heel fijn om jullie mening te weten. Soms brengen ze je op andere gedachten of juist door al die meningen vallen twijfels weg zodat zij een juiste keuze kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt ze moet zelf kiezen, maar als je er met andere over praat kan je je soms een duidelijker beeld vormen, andere meningen mee laten wegen, maar de uiteindelijke beslissing is aan haarzelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien liefde blind maakt is het erg verstandig om informatie in te winnen bij andere mensen in je omgeving. Wat je ermee doet is dan aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kan wel advies willen maar als jij zegt het is niets wat zal er dan gebeuren stopt ze deze relatie of verbreekt ze de vriendschap met jou.

Zij moet er gelukkig mee worden en zal het haar keuze en verantwoording zijn. En uiteindelijk zal zij het weten of haar keuze goed is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persoon kan dan wel advies willen hebben maar hoe pakt dat uit. Dank voor je plus
Onverstandig is dit niet.
Het ligt er maar aan op welk vlak ze advies vraagt.
Een beeld geven over zijn omgangsvormen, sociaal zijn, ect. mag je best geven. Maar meer intiemer zaken zijn taboe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vraagt zoiets natuurlijk niet voor niets.....je zou wél aan haar kunnen vragen, waarom ze zoveel waarde hecht aan het oordeel van haar vriendinnen - maar misschien weet je dit zelf al wel, omdat jullie al lang bevriend zijn.
Vriendinnen zien vaak de situatie zoals die zich aan het ontwikkelen is, veel helderder, omdat gevoelens hier geen rol bij spelen. Zien ook, waar iemand grenzen aan het verleggen is en dingen aan het aksepteren, die voordien eigenlijk níét geaksepteerd zouden zijn door de vriendin.
Ervanuitgaand dat je het beste wilt voor haar, is dus een advies soms héél erg nodig, om even van de roze wolk te kunnen stappen, en 'nuchter' na te denken (hoewel....als ze echt hoteldebotel is zal dat moeilijk zijn....) Maar heel veel verdriet kan soms voorkomen worden, door in het beginstadium al te kunnen konkluderen, dat het misschien wel heel leuk en lekker is, en heel erg te genieten, maar al in te kalkuleren dat het geen 'blijvertje' is.
Maar die konklusie moet ze natuurlijk zélf trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, hoor, is gewoon een toets....accepteren, concluderen en een conclusie trekken mag óók van mij....
Hangt van de reden af, dat ze het vraagt:

1)Een reden hebben om over de partner te praten, wat niet zo gek is als je buik vol met vlinders zit.

2)Bang dat ze een verkeerde keuze maakt, misschien dat ze in het verleden al een fout heeft gemaakt m.b.t. partnerkeuze, en ze nu bang is om weer een fout te begaan.
Derden kijken toch een stuk objectiever, en niet door de zogenaamde roze bril.

Ik zou dus eerst naar haar motivatie vragen, en vervolgens eerlijk beantwoorden.
En het waarderen dat ze jouw mening van belang vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zij weet het beste wat ze wil of niet wil. Ook al weet ze zelf misschien nog niet wat ze wil, dan moet ze daar zelf achter komen. Straks gaat ze jou misschien erop aan kijken dat haar advies heb gegeven wat helemaal verkeerd heeft uitgepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien weet ze van zichzelf dat ze niet goed kan oordelen als ze verliefd is en vraagt ze daarom de mening van anderen. Misschien is ze onzeker en wil ze goedkeuring hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zal onzeker zijn en zoekt bevestiging bij andere, tja lijkt mij niet handig .Ze zal er zelf achter moeten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is altijd erg lastig om te bepalen of iemand geschikt of voor een relatie. Of sterker nog, voor een relatie met jóu! Er zijn een aantal factoren waar je je op kan richten bij je zoektocht naar de geschikte partner. Deze factoren zijn uiteraard niet statisch, het allerbelangrijkste blijft je gevoel, vertrouw op jezelf en je intuïtie, deze zijn vaak de allerbeste raadgevers...