Dat ligt er maar aan waar in Amerika.

Sommige staten hebben een wettelijke erkenning van het homohuwelijk.
Maar als je in de ene staat getrouwd bent, kan het zijn dat dat huwelijk in een andere staat niet eens erkend wordt.

Zo ook voor het adopteren van kinderen door homostellen.

Amerikaanse staten die pogingen doen homo's en lesbiennes te verbieden kinderen te adopteren, schieten als paddestoelen uit de grond. In minstens zestien van de vijftig Verenigde Staten zijn op dit moment wetten onderweg die adopties door homoparen verbieden. "Nu we de definitie van het huwelijk hebben vastgesteld, moeten we daarop verder voortborduren door te zeggen dat kinderen het verdienen een vader en moeder te hebben", verklaart een medewerker van de conservatieve christelijke groepering Ohio's Pro-Family Network.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee.
Maar Obama werkt aan een wetsvoorstel dat dat wel zou toelaten. Dus even geduld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn al staten waar dat wel mag hoor.
Die acteur uit 'How I met your mother'(hij speelt 'Barney')
is gay en heeft samen met z'n vriend een kind geadopteerd.
Zag het op tv.
paul de leeuw en zijn man hebben dat twee keer gedaan. antwoord op je vraag: ja, dat kan !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn Paul de Leeuw en zijn man dan officieel resident in Amerika? Ik dacht dat zij officieel nog steeds Nederlandse residenten waren? Enfin, dit is wat spontaan bij me opkwam bij het lezen van jouw antwoord. Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Kan een homokoppel in Amerika een kind adopteren?" "paul de leeuw en zijn man hebben dat twee keer gedaan." "Zijn Paul de Leeuw en zijn man dan officieel resident in Amerika?" grappig, toen ik de vraag las, was mijn antwoord het eerste dat spontaan bij mij opkwam! nu, las ik de vraag nog een keer en hij is misschien anders bedoeld dan ik het begreep! :) zo zie je maar weer, een vraag goed verwoorden is heel belangrijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hé nu je het zegt, het zou inderdaad ook anders kunnen bedoeld zijn dan ik het heb opgevat. Ik ging er direct van uit dat het homokoppel ook Amerikanen zouden zijn, maar bij nader inzien kan de vraagsteller homokoppels van over heel de wereld bedoelen. Leuk dat je er zo ludiek op reageert. Ik ben benieuwd hoe de vraagsteller dit nu bedoelde. Groetjes en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook, gerdamaria, ik ook ! jij ook een fijne avond ! ;)