Hoe opnieuw verlieft worden?

Wij hebben al een poos een relatie, wonen nu paar maanden samen en ik vind mijn vriend niet meer leuk. Hij vind mij nog wel leuk. Ik wil hem heeel graag weer leuk vinden en verliefd op hem zijn. Hoe moet ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Hoe oud zijn jullie dan? Je gaat toch niet met iemand samenwonen op basis van elkaar leuk vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoeld dat de verliefdheid meer weg is, in plaats van niet leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, de verliefdheid is weg, ik ben 20 en hij 25 en we hebben 5 jaar een relatie. Ik hou wel van hem, hij is mn beste vriend en mn steun en toeverlaat. Maaar ik ben niet meer verlieft, vind het niet meer heel leuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt een beetje hetzelfde als bij mij en mijn ex.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 5 jaar nog steeds verliefd zijn zou ook wel heel knap zijn. Hou je wel van hem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen zijn na 5 jaar niet meer verliefd en vinden elkaar ook wel eens niet leuk. Ik denk dat het belangrijk is dat je aangeeft dat je hem wél weer leuk wilt vinden. Liefde is een werkwoord zeggen ze, dus probeer lief voor elkaar te zijn en eens iets speciaals te doen, filmpje, etentje. Praat ook gewoon open met elkaar, zeg dat je op dit moment iets minder voelt in de relatie, en of jullie er samen aan kunnen werken.
Niet zo maar opgeven... Als er echt niks meer is kun je altijd nog kappen met de relatie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ten eerste is het normaal dat je niet meer dagelijks helemaal gek op elkaar bent, als je de gewone dagelijkse sleur meemaakt.
Wat bij ons helpt, is minstens 1 avond per week vrij houden voor elkaar. Samen in bad, knuffelen, praten, een filmpje erbij, lekker echt samen. Of samen sporten, of samen gaan dansen, of wat dan ook ,als je maar aandacht voor elkaar hebt.
Begin eens met elkaar iedere dag 1 minuut vast te houden als je thuiskomt. Qua tijd kost 1 minuut je niet veel, maar het levert wel veel op.

Antwoorden (7)

Dagelijkse sleur doorbreken, er samen op uitgaan en elkaar beloven niet over het werk te gaan hebben. Misschien vakantie?! Overigens zijn heel veel mensen die bij elkaar zijn ook niet voortdurend verliefd op elkaar. Af en toe gebeurt dat er een weer een vonk van verliefdheid overspringt/toeslaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wetenschappelijk bewezen dat je de eerste 8 weken écht verliefd bent op een persoon, daarna komt de "sleur" erin. Maak leuke uitstapjes, doe iets wat je normaal niet zou doen. Probeer je partner eens van een andere kant te bekijken. Of praat met een deskundige voor een goede oplossing hiervoor.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt! :-)
Als ' verliefd zijn' je criterium is voor het hebben van een relatie, dan staat je een lang leven alleen met steeds wisselende relaties zonder enige diepgang te wachten.

Verliefdheid is namelijk een tijdelijk gevoel, veroorzaakt door hormonen, dat verdwijnt naarmate de spanning er afgaat en er liefde, intimiteit, waardering en vertrouwen voor in de plaats komt. Daar hoeft je seksleven overigens niet onder te leiden, al moet je er wel wat aan doen om ook dat vuurtje brandend te houden.

In een goede relatie met een stevige basis, steekt ook verliefdheid vaak van tijd tot tijd zijn kop wel weer even op.

Verliefd zijn is maar fase één ; daar komt als het goed is meer voor in de plaats. Het is een voortdurend proces.
Maar als je je hele leven op het eerste honk wilt blijven hangen, ja, dan zul je voortdurend van relatie moeten wisselen. Heel veel mensen doen het zo, maar je maakt mij toch niet wijs dat ze er op de lange duur gelukkiger van worden.

Het is geven en nemen, goede en slechte tijden. Concentreer je gewoon op wat je zo leuk aan hem vond, doe leuke dingen samen, daag elkaar een beetje uit. Ontdek iets nieuws, bedenk iets spannends. Dat heeft elke relatie van tijd tot tijd nodig. Maar ' eeuwig verliefd' , nee, dat bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
So be it!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:lol:
Verliefd zijn gaat na verloop van tijd door in een ander gevoel: houden van. Dat hoeft niet uiteraard, dat kán. Je kunt na een periode van verliefd zij ook totaal op elkaar uitgekeken zijn.
Maar gaat het door naar "houden van", dan is dat een heel diep en fijn gevoel, waarbij je af en toe (of wat vaker) nog wel eens verliefd op je partner kan zijn.
Je schrijft in je tekst dat je hem niet meer leuk vindt en in een reactie, dat je van hem houdt..... dat zijn naar mijn idee 2 totaal verschillende dingen.
Dus misschien is het raadzaam voor jezelf goed te gaan bedenken, wat je nou eigelijk precies voor hem voelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
*eigelijk* = eigeNlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx, ook voor de andere +sers!
Volgens mij gaat dat niet lukken, d.w.z. als je na enkele maanden al niet meer verliefd bent, terwijl je elkaar vaak ziet, voelt ruikt, als je dan niet meer verliefd bent, denk ik dat het niets meer gaat worden. Ik denk dat je beter op tijd kan stoppen met deze relatie. Sorry
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo simpel is het niet.

verliefd zijn gaat vaak over in houden van.
het spannende nieuwe gaat eraf, en dingen worden gewoontjes (men kan het sleur noemen)

je zou jezelf dus af moeten vragen wát je niet leuk meer vind aan hem, en waarom niet.

als je dat weet kan je er samen over praten en kan je naar een oplossing zoeken om er een nieuwe draai aan te geven (wat leuks ondernemen bv) zodat je anders naar hem kan kijken.

of de verliefdheid terug komt kan niemand zeggen. als jij de moeite er niet voor wil doen omdát je hem niet leuk vindt houd het ook op en zit de kans erin dat je je op een gegeven moment gaat ergeren aan hem, en als broer en zus gaat leven (al dan niet langs elkaar heen)

kortom: je moet jezelf wat vragen stellen (wat vond je zo leuk, wat niet meer, waarom niet, wat zou je hier samen aan kunnen veranderen)

er zijn geen kant en klaren tips die de verliefdheid gegarandeerd terug brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je probleem wat ingewikkelder ligt dan je het nu voorspiegelt. Want wat bedoel je precies met: ik vind hem niet meer leuk? Uit je reactie lees ik dat jij 15 was en hij 20 toen jullie deze relatie kregen. Misschien ben je hem ontgroeid? Wil je andere ervaringen opdoen op liefdesgebied? Ik denk dat je in ieder geval voor jezelf duidelijk moet krijgen wat er niet leuk meer is in welke situatie.