Praten jongens nu eenmaal graag over seks?

Mijn vriend is tegenwoordig lid van een club waarmee hij met de clubleden iedere week een nacht doorhaalt in de kroeg.

Eén van de leden is een meisje, die hij dus ook pas sinds een paar weken kent en erg veel mee optrekt, ook op MSN.

Nu vertelde hij mij doodleuk dat wanneer zij erbij is op die clubavonden, hij alleen maar met haar én de jongens op de club over seks praat.
Niet over ons seksleven, zei hij wel.

Ik voel me er ontzettend onrustig over maar wil liever niet 'de jaloerse vriendin' uithangen. Zouden mijn onrustige gevoelens terecht kunnen zijn, of is dit volkomen normaal?

Waar ik bang voor ben is dat hij met dat soort intieme gesprekken op een gegeven moment toch meer voor haar zou kunnen gaan voelen of meer met haar zou willen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ja, jongens praten nu eenmaal graag over seks. En hun ervaring is dat de meeste meisjes niet op die manier over seks praten. Dus als er een meisje is dat wel over seks praat, is dat gaaf, en is de kans groot dat ze de hele avond over seks praten. Gewoon omdat het kan.

Bij de 'intimiteit' van die gesprekken hoef je je waarschijnlijk niet te veel voor te stellen. Ze praten over seks, niet over hun gevoelens. Bij veel mannen en sommige vrouwen zijn dat twee totaal gescheiden onderwerpen.

Dat ze over seks praten, zegt dan ook niets over de vraag of ze met dat meisje seks willen *hebben*. Althans, of ze dat concreter willen dan met alle levensvatbare andere vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee hoor, mannen praten (en denken) heel vaak over seks. Niks om je druk over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er toch niet zo blij mee zijn als mijn man met anderen over seks zou praten, beste vriend, kan ik me nog indenken, maar niet in groepsverband en al helemaal niet met een andere griet... Nou bof ik dat mijn man niet zo in elkaar steekt en dat is maar goed ook want ik ben nogal wat jaloersig aangelegd op dit gebied.

Als jouw gevoel zegt dat je er niet blij mee bent, dan is dat zo, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ga je niet een keertje mee, kan je gelijk eens ervaren of het idd alleen maar over sex gaat, want dat lijkt me wel overdreven.
Misschien wordt er wel regelmatig over sex gesproken maar 'alleen maar' lijkt me niet.
Ik zou me er niet zo druk over maken. Doe je dat wel, leg het uit aan je vriend dat je er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, als er zoals zo vaak op zulke avonden, flink gedronken wordt dan zal dat inhouden vanzelf ophouden.
Ja en nog eens ja. Vooral als ze een borrel op hebben.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over die avonden zou ik me niet zo druk maken, daar zijn nog andere mensen bij en de kans dat er dan gevoelens ontstaan lijkt me niet zo groot.

Dat MSN contact, mag je af en toe over zijn schouder mee kijken of heeft hij dat liever niet? Want daar zouden eventueel wel dingen door kunnen ontstaan als ze daar ook over sex praten met zijn tweeën. Ik heb met mijn vriend de afspraak dat we gerust mogen chatten/msn-en maar dat we dat in alle openheid doen. Ik ben degene die chat, gewoon in de huiskamer en hij kijkt soms over mijn schouder mee. Heb ik geen probleem mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ze praten er graag over, maar op een andere manier dan vrouwen. Daar ben ik achter gekomen tenminste.

Maar dat msnen kan 'gevaarlijker' zijn, omdat dat niet in een groep gebeurd.

Maar dat dit gebeurt zonder jou, dat kan natuurlijk jaloeziegevoelens opwekken. (dat lijkt mij typisch menselijk gedrag)
Denk dat ik dat ook zou krijgen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 2 kanten aan dit verhaal.

1 je kunt je zorgen maken over het feit dat hij met haar en zijn vrienden het over seks heeft. Dit omdat (zo zie ik het) seks toch wel iets wat je met zijn 2en deelt als je een relatie hebt. En niet met je vrienden, lijkt mij.

Maar...

Mannen praten heel veel over seks. En seks is ook vaak voor mannen een onderwerp om over op te scheppen. Van nou wat wij laatst eens hebben gedaan of wat mij nou geweldig lijkt..

Dus ik zou me er niet al te veel zorgen maken want dan begin je te twijfelen aan hem en dat doet je relatie denk ik niet veel goeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen mannen praten over sex, ook vrouwen praten over sex. Het is maar net met wat voor soort mensen je omgaat, hoe goed je er mee overweg kunt en of je niks nuttigs te vertellen hebt. Wij praten ook wel over sex mannen, vrouwen maakt niet uit. Bij andere mensen praten we daar niet over omdat die daar niet van gediend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist +1
Zo'n verbale orgie is natuurlijk lullig voor de thuisblijver.

Waarom zij wel en jij niet op die club?

Als ze er een beetje goed uitziet en beschikbaar kan er van alles gebeuren..... als jou vriend niet te vertrouwen is.

En dat moet je zelf uitvinden. Dat kunnen wij hier niet zeggen.