Ik ben 18 jaar en ik krijg geen kinderbijslag sinds mn 14e en studiefinanciering pas in januari wat kan ik doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat hier ook niet is over nagedacht door de politiek!!! Zelfde probleem heeft nu mijn broer,
Hij moet al zijn salaris opzij zetten om naar school te kunnen gaan.... (Wij hebben het thuis erg krab bij kas en daarom kunnen me ouders bijna niet helpen dus dat je ouders het verplicht zijn vind ik ook geen rede....)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hele salaris opzij voor studie? Dan werkt hij niet veel, of spendeert teveel aan onbelangrijke zaken.
Studie is belangrijk, maar niet verplicht. Natuurlijk moet je gewoon werken om geld te verdienen. Studenten moeten leren dat je moet werken voor je geld en niet altijd maar alles zo kan krijgen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat deed hij in de zomervakantie en in alle andere vakanties?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar van wie moet het geld voor jouw studie dan komen?
Naast wat je via de DUO krijgt (van alle belasting betalers) zal je zelf ook een bijdrage moeten leveren.
Kristal
11 jaar geleden
Pasca, ik vind het mooi dat je met je broer meeleeft, maar ik vermoed dat je niet helemaal beseft dat het geld dat hij nog wel krijgt via een instantie door gewone mensen zoals bovenstaande reageerders en ik betaald wordt :-)
En wij werken er ook hard voor.
En weet je, je broer mag dan wel eens mopperen, en dat kan ik ook nog wel begrijpen, maar hij hééft tenminste werk en hij kán tenminste naar school.
Er zijn genoeg mensen die dólgraag zouden willen werken maar het niet kunnen (vinden).

Antwoorden (3)

kinderbijslag is niet voor jou! dat is voor je ouders om bij te dragen in de kosten van het groot brengen van een kind, dat is namelijk heel duur.

als je nu studeert, dan krijg je studiefinanciering, maar ik begrijp dat je in januari gaat beginnen.

in de tussentijd moeten je ouders voor je zorgen (voeding en onderdak tot je 21ste).
dat is het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het probleem is dat ik normaal nog kinderbijslag zou krijgen tot januari maar door privedingen krijgen mn ouders dat niet! daarom mijn vraag of er ook wat anders is want ik moet ook mn rekeningen enz betalen van deze maanden t/m januari
Wat dacht je van werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hele goeie, niet aan gedacht :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig zijn veel studenten te verwend, helaas..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, ze krijgen alles aangereikt, denk ze ! niet meer, dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben druk bezig met school en andere dingen dus werk kan er niet bij ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je bent per dag zo'n 4 uur bezig met school? En in het weekend de hele dag? En je zit elke dag van half 9 tot 5 op school? Je moet mogelijkheden zien en wat over hebben voor geld. Zo te lezen heb je geld nodig..dus het is niet voor zomaar. Gebruik school voor school (huiswerk in pauzes en voor je naar school gaat eventueel) en vrije tijd voor werk.
Wachten of de belasting (duo) bellen. Soms komen deze met een goede oplossing.