kun je eigenlijk ergens terug zien wanneer iemand is overleden?

Het klinkt misschien raar maar ik ben de exacte datum/dag van overlijden van een familielid kwijt :S Ik twijfel nl over de dag zelf of dat dit 2 dagen later was ... Kun je dit eigenlijk als 'particulier' ergens inzien ?
Mvg, .......

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
32K
Amadea
8 jaar geleden
Als het niet langer dan een paar jaar geleden is en er heeft een rouwadvertentie in de krant gestaan, dan kan je dat gewoon op de naam en plaats terugvinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je weet de woonplaats van de overledene? In dat geval kun je een begrafenisondernemer bellen en vragen of zij de overledene "begraven" hebben. Zo niet, de volgende firma bellen. Vorig jaar heb ik op deze manier een oud collega gezocht/gevonden en kwam bij de notaris terecht om bepaalde informatie te kunnen vragen. Lijkt ingewikkeld, is het niet : een paar telefoontjes.

Antwoorden (3)

In de volgende site kun je met de wel bekende gegevens een sterfdatum vinden. http://www.enaos.net/P1210.aspx?Mode=RA&LgTrv=2
8 jaar geleden
Je zou de overlijdensadvertentie van je familielid op Mensenlinq.nl kunnen zoeken, als het goed is staat hierop de datum.

Daarnaast kan het zijn dat de heemkundekring van de woonplaats waarin je familielid op tijdstip van overlijden woonachtig was een collectie van bidprentjes heeft. Deze zijn vaak online in te kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht kun je op de grafsteen de datum van overlijden vinden.

Groet,
Ton