Hoe kan het nou dat ik me verdrietig voel over het feit dat mijn ex mijn bijna beste vriendin de liefde heeft verklaard, terwijl

ik zelf stapelverliefd ben op mijn huidige vriend? Hoe is dat te rijmen zou je denken?

13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

scheiden doet lijden...ook al heb je een hele fijne relatie op dit moment en ben je helemaal in love toch is het moeilijk als je ex ook zijn leven weer op de rit heeft ..
gek misschien maar zo werkt het nu eenmaal..je hebt veel met elkaar meegemaakt samen en je hebt nu een nieuwe liefde maar toch is dit een defenitief einde van iets wat waarschjinlijk mooi begon...
het is een soort rouwproses hoe tegenstrijdig dit misschien ook klinkt...niet vreemd vinden het gaat wel over , het moet alleen een beetje slijten..het staat los van je nieuwe liefde , het is een afsluiting van een ander deel van je leven...het leven van wat je nu leeft gaat door en het deel met je ex laat je achter.

dat je ex met je bijna beste vriendin verder gaat is misschien een beetje extra pijnlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Misschien ben je stiekem toch nog verliefd op je ex en dat je huidige vriend toch een rebound is en dat je (bijna) BFF toch niet zo'n BF is maar meer iemand die eerst aan zichzelf denkt en dan pas aan iemand anders. Ofzo...

Toegevoegd na 6 minuten:
- OF -

Je ex wilt je jaloers maken door op je (bijna) BFF de liefde te verklaren omdat hij OF een geniepig ventje is OF dat hij nog op je verliefd is en dat dit zijn manier is om je dit duidelijk te maken... Probeer een vent te snappen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met een oogopslag verliefd worden op iemand.
Maar echte liefde moet groeien en het heeft ook tijd nodig om het af te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker heel verdrietig. Behalve dat je je vriend kwijt bent, weet je dat je ook je vriendin kwijt raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Of ik gun het haar (of hen) gewoon. Ik weet niet zeker of mij dat lukt. Op zich heb ik geen recht van spreken, want het is uit.
Dat is heel menselijk. Het is altijd vreemd om iemand die ooit zoveel liefde voor jou voelde het nu aan iemand anders te zien geven. Hij is definitief niet meer met jou bezig en dat steekt. Dat maakt je jaloers ook al ben je al over hem heen. Het gaat wel over maar het voelt altijd vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens voelt het toch stiekem als verraad, denk je ook niet? Ooit heeft hij je bezworen dat hij van jou en jou alleen houdt en dat er nooit iemand zal bestaan die aan jou kan tippen. Voor altijd en eeuwig, want dat is nu eenmaal verliefd zijn. Zo`n gevoel van; "wij zijn voor elkaar gemaakt". Dat het dan toch uitraakt is pijnlijk, maar ja, het leven gaat verder en gelukkig voor jou is er een ander gekomen waar je je toch weer gelukkig bij voelt. Dat dit nu ook voor hem het geval is, daar ben je natuurlijk blij om voor hem. Toch doet het pijn te weten dat hij nu jou helemaal vervangen heeft en tegen een ander nu zegt wat alleen voor jou bedoeld was.
Het gaat er niet om dat hij met een ander omgaat, maar dat hij haar echt zijn liefde verklaard heeft. Je zegt nl. niet zo snel;"ik hou van jou".
amc
13 jaar geleden
Meisje volgens mij heb je meer verdriet omdat het je best vriendin is en je ex ik vind het gewoon niet kunnen , als het echt je best vriendin was had ze hem afgewezen, dump die handel straks gaat ze ook nog met je huidige vriend er mee vandoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt met je ex een intieme relatie gehad, iets dat je alleen met hem hebt gedeeld.
Met je beste vriendin heb je ook een speciale relatie, ze is niet voor niets je beste vriendin.
Het is een heel raar gevoel dat twee mensen waar jij allebei zoveel om geeft en hebt gegeven nu voor elkaar gevoelens krijgen. Zij worden speciaal voor elkaar, en jij bent niet meer de speciale persoon in hun leven. Dat is een moeilijk gevoel. Je bent bang beiden in je leven kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien ben je verlieft op je ex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je ondanks je verliefdheid op je huidige vriend nog gevoelens voor je ex. Kan zijn... sommige mensen (mezelf incluis) kunnen stapelverliefd zijn, en enorm houden van (mijn partner waar mee ik al 23 jaar samen ben), die nooit van plan zijn in de steek te laten, maar toch liefde hebben voor iemand anders (goede vriendin). Zoals gezegd onze relatie is zo goed dat ik totaal geen plannen heb om mijn partner te bedriegen of zelfs te verlaten maar als die morgen omkomt in een ongeluk dan duurt het geen 6 maand voor ik samen ben met die vriendin (wat niet wil zeggen dat ik geen immens verdriet zou hebben om mijn partner). Partner weet dit, is helemaal niet jaloers want zij is MIJN partner en dit weet ze!