hoe krijg ik het vertrouwen van mijn schoonfamillie terug?

Oke, dir probleem ligt een beetje heel moeilijk... ik heb/had dus een vriendinnetje ze is een jaartje ouder dan mij (ik ben 17 zij is 18) we gingen 8 maanden en ik heb verschrikkelijke dingen gedaan, gezegd, ect.
We hebben ook heel veel meegemaakt. Ik ben weg gelopen ben in aanmerking met politie geweest ect heel groot verhaal ook bijna van school afgetrapt. Maar toch nogsteeds was ze daar voor me en vocht ze door.(des tijds wardeerde ik dat niet). Wat het probleem nu is, is dat ik toe gelaten was in haar famillie en iedereen mij mocht en leuk vond. Maar ik heb dat zwaar misbruikt door iedereen voor te liegen. Ik heb bijv indruk proberen te maken met leugens en perfect proberen te zijn voor iedereen met leugens. Alleen om er bij te hooren. Nu hebben ze alles door en hebben we een hele ruzie gehad over alles en was het tijdelijk uit tussen mijn vriendin en mij omdat zij ook achter dingen kwam bijv. Dat ik veel BLOWDE!! Dus niet meer doe maar dat ik dat ook deed in de relatie. Haar famillie is daar ook achter gekomen en ja ik was gewoon helemaal het slechte pad op. Maar nu heb ik mezelf veranderd totaal. Gewoon niet liegen en blowen en de rest van de slechte dingen. Het probleem is nu dat mijn vriendin me een 2de kans heeft gegeven. Maar haar moeder en de rest van de famillie zien het dus echt niet zitten.. nu heb ik raad nodig ik hou echt van haar en zij ook van mij zoals gemerkt.. dus hoe laat ik zien dat ik echt veranderd ben.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De familie heeft het vertrouwen in je verloren. Vertrouwen komt te voet en vetrekt ter paard. Het terugwinnen van dit vertrouwen zal tijd nodig hebben, niet effe te fixen. Laat met goed gedrag gedurende een flinke tijd aan de familie zien dat je echt veranderd bent. Geen show maar echt, altijd. Je kunt het, laat het zien !
Erna55
8 jaar geleden
Je zegt : " maar nu heb ik mezelf veranderd totaal " .
Dat klinkt goed, maar je zult vooral moeten bewijzen dat dat geen stoere praat is.
Wees eerlijk. Erken je fouten. Maak ze neit opnieuw.
En je zult toch ook wel moeten snappen dat je "schoonfamilie" niet blij met je is. Heb er begrip voor dat ze eerst je verandering ook willen zien.

Het beste antwoord

Ik heb het idee dat je dit echt wil, echter zal je daar nog hard aan moeten werken. Het terugvallen in leugens is makkelijker dan je leven verbeteren.
Schrijf eens duidelijk op wat er mis is gegaan, laat geen zaken onbesproken hierbij.
Lees dat een paar keer per dag door.
Schrijf ook op wat je hieraan kunt doen en wilt veranderen, lees dat door nadat je je brief met foute zaken hebt gelezen.
Zet iedere dag een stapje vooruit, doe dat met kleine stapjes, zodat het vol te houden is, begin bijvoorbeeld met: "ik vertel geen leugens over anderen".
Hou je strikt aan hetgeen je je hebt voorgenomen.
Doe daar iedere dag een stapje bovenop, net zolang totdat je van jezelf weet dat je je leven echt verbeterd hebt.
Pas dan kun je een nieuwe start maken, hou tot die tijd het contact met je vriendin op een laag pitje.
Als je zover bent, laat je je eerste brief aan je vriendin lezen en praat je daar met haar over op een volwassen manier, dus zonder boos te worden, of haar het zwijgen op te leggen.
Het is belangrijk dat je vriendin je volledig vertrouwd voordat je het vertrouwen van haar ouders terug kunt winnen, wees daarom open en eerlijk.
Als dat gelukt is, ga je een stap verder, je laat de brieven aan haar ouders lezen en praat er op een volwassen manier met hen over.
En dan pas komt het wachten, je best doen en als je eventueel nog af en toe de fout in gaat, dat te durven toegeven. Mocht je de fout ingaan, praat er dan direct over, bied je excuses aan en vraag hen je hiermee te helpen dat punt te verbeteren.
Als je dat durft en doet, pas dan zullen ze weer voorzichtig open voor je staan.
Streef niet naar perfectie, dat is niet nodig, iedereen maakt wel eens een foutje, iedereen verteld wel eens een leugentje en iedereen doet wel eens iets wat niet mag, leer het verschil kennen tussen klein en groot, zie in wanneer je iemand hiermee kwetst, of kan kwetsen, weet dat je dan te ver bent gegaan en dat direct recht moet zetten.
Vul je dag met positieve zaken, ga naar school, als je er tijd voor hebt zoek een baantje (als je dat nog niet hebt) en ga sporten, dat is goed voor lichaam en geest.
Haal uit jezelf wat erin zit, dan doe je het goed. Vertrouwen begint niet bij anderen, dat begint bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, dit heeft me laten nadenken dankjewel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga dit zeker doen echt waar. Ik dank je heel zeer crea. ik heb nu echt een plan van aanpak en... pff ik sta versteld heb nog nooit zo'n goeie raad gekregen. dankjewel nogmaals.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag gedaan, werk eerst aan jezelf en dan pas aan je relatie met anderen.
SimonV
8 jaar geleden
Mee eens. Dikke plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord! Plus +

Andere antwoorden (3)

Vertel het verhaal dat je hierboven getikt heb aan haar familie.
Toon je oprechte spijt.
Vertel het niet alleen, laat het ook zien. Wordt de ideale schoonzoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga de confrontatie aan. Laat ze vragen stellen zodat je kunt uitleggen waarom. Stel dezelfde vraag eens aan de familie: "wat kan ik doen om jullie vertrouwen terug te winnen?" Natuurlijk is het ook afhankelijk van de familie of zij hiervoor openstaan. Maar laat van jouw kant blijken dat je spijt hebt, en ben vooral goed voor je vriendin! Als de familie ziet dat je goed voor haar bent, zal dat in jouw voordeel zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles wat je zegt zal niet geloofd worden. Je hebt al teveel gelogen. Het enige is door middel van je gedrag laten zien dat je veranderd bent en de zaken goed oppakt. Dit gaat heel lang duren. Bij ons zeiden ze wel altijd: "Voor elke klap moet je vijf keer aaien". Met andere woorden. Het gaat langer duren om het goed te maken dan dat je het kapot maakt.

Woorden zullen niet helpen maar alleen daden. Laat zien dat je beter bent dan je vroegere ik.

Ik wens je veel succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Reageer positief op negatieve opmerkingen van andere. Als iemand al zou zeggen dat je niet betrouwbaar bent dan kun je zeggen dat je aan het verbeteren bent en ze je even tijd moeten gunnen zodat je het hen kan laten zien.