Wat kun je allemaal in een voetenbad doen?

Welke dingen kun je allemaal in een voetenbad doen als je last hebt van koude en vermoeide voeten? Ik bedoel dan vooral dingen die je thuis hebt zoals zout ofzo?

Zijn er ook recepten voor een lekker voetenbadje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

Koude voeten: over je voeten plassen helpt tegen wintertenen (onder de douche bijvoorbeeld)
Vermoeide voeten: beetje soda toevoegen; 6 druppels pepermuntolie (lauwwarm water)

Oranje (Refreshing & Invigorating) foot bath salt. Door de toevoeging van; Sinaasappel , Pepermunt en Cipres is deze zout verfrissend en desinfecterend . Voeg ongv. 50 gram zout toe bij aangename temperatuur water en baad minimaal 10 minuten daarna goed afdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet natuurlijk niet wat jij in huis hebt, maar hier een paar huismiddelen tegen koude voeten:
Koude voeten kunt u ook behandelen met wisselbaden. Maak een warm voetbad met een aftreksel van Tijm en plaats hierin uw voeten gedurende 5 min. Dompel daarna 5 sec. Uw voeten in een koud voetbad. Wissel dit af gedurende 20 min. Ook bij een branderig gevoel wat wijst op de vernauwing van de bloedvaten zijn deze wisselbaden aan te bevelen.
Je kan ook een warm voetbad maken met geraspte Gember: breng water aan de kook, doe hierin een hoeveelheid geraspte verse Gember en vul bij met koud water. Plaats hierin uw voeten gedurende 5-10min.

Toegevoegd op 11-06-2009 20:31:54
Ik vond nog een grappige tip tegen koude voeten (niet voor in een voetenbad, maar voor in je sokken)
Last van koude voeten in de winter? Strooi wat chllipoeder in je sokken en trek ze aan.
(zie link 2)

Toegevoegd op 11-06-2009 20:34:21
Zelf ga ik overigens in bad met wat eucalyptusolie. Kan ook wel in een voetenbad. Geeft heerlijk warme voeten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er alles in doen maar of dit ook helpt is de vraag.

Maar zonder gekheid ik zou er gewoon soda in doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, voeten natuurlijk :lol:
Naast soda (wat heerlijk is voor zachte en schone geurloze voeten) kun je ook een hele hoop andere huis- tuin- enkeukenmiddelen aanhet water toevoegen.
Mosterd klinkt misschien niet fris maar schijnt wel goed te werken tegen slapeloosheid.
Alle soorten etherische olie maar ook olijfolie kunnen heerlijk zijn. Tea-tree olie schijnt ook heel gezond te zijn.
Enne - het klinkt misschien een beetje onfris maar je hoeft het niet te doen in gezelschap - tegen wintertenen en jeukende voeten doet een voetenbad met (ochtend)urine wonderen !
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naat badzout / voetbadzout met onder andere peper ; volgens mij hebben ze dat bij elke drogist wel. Krijg je lekkere warme voetjes van.