Bij mij persoonlijnlijk zo'n 3jaar terug:

* Niet willen praten over 'dat' gevoel
* Alles is te veel: boodschappen doen, schoonmaken, ect
* 'Chronisch' moe zijn, 's ochtends uitslapen tot een uur of 11, middagdutje van zo'n 2-3 uur, en om 10uur weer naar bed
* Niks is meer goed genoeg.
* Puistjes, snel vet/vies haar
* Dingen waar ik normaal blij van zou worden afdoen met: "Mwah....."
* Huilenhuilenhuilenhuilen

Toegevoegd op 23-06-2009 16:47:25
* Het gevoel hebben dat 'de batterij' niet meer oplaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heel simpel; Als je nergens vreugde in kan zien of vreugde uit kan halen, dan ben je overspannen en wellicht depressief...

Toegevoegd op 23-06-2009 09:22:50
En elke prikkel is er een te veel...

Alles wat je moet is een reden om boos te worden of in verzet te komen...

Er is geen energie over om iets te doen...

Helemaal met rust gelaten worden is nog het minst pijnlijk...

De tijd duurt lang, te lang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geirrirteerd reageren, snel boos worden, binnenvetten, dingen niet meer aan kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ojee... een heel lijstje...hartkloppingen, slaapproblemen, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, snel geïrriteerd zijn, langdurige, vermoeidheid, depressiviteit...
je zou er overspannen van worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Gevoel van opgebrand zijn
*Concentratieproblemen
*Vermoeidheid
*Futloosheid
*Huilbuien
*Chaotisch denken
*Overal tegen op zien
*Niet meer goed horen wat mensen om je heen zeggen
*Niet meer zien en oppikken wat er precies om je heen gebeurt
*Overgevoelig wordt voor licht of geluid
*Je afsluiten van de omgeving
*Teleurgesteld, wat zich weer vaak uit in faalangst, moeheid, allerlei lichamelijke klachten en uiteindelijk in volledige uitputting. Dan is een patiënt nog verder van
huis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overspannen zijn. of burn-out en soms het hyper estetisch emotioneel syndroom zijn de woorden die gebruikt worden voor opgebrand zijn.
Basaal is er sprake van een gevoel van opgebrand zijn. Op en leeg zijn. Dit uit zich in concentratieproblemen, vermoeidheid, futloosheid, soms huilbuien en chaotisch denken. Ook ziet men vaak overal tegen op. Wel zin hebben om dingen te gaan doen, maar niet de fut hebben. Ook de waarneming van de buitenwereld kan verstoord zijn: niet meer goed horen wat mensen om je heen zeggen, niet meer zien en oppikken wat er precies om je heen gebeurt.
Ook is het mogelijk dat iemand overgevoelig wordt voor licht of geluid. Tijdens sociale contacten kan iemand zich opeens erg ongemakkelijk voelen en hem of haar het zweet letterlijk uitbreken. Ook kunnen mensen zichzelf gaan afsluiten van de omgeving.
Vaak ook is iemand met een burn-out teleurgesteld. "Hoe kan mij dit nou overkomen" en "Het werk is toch altijd leuk geweest" zijn veelgehoorde kreten. Het is zaak om niet te verzanden in depressieve buien en al te grote teleurstelling in zichzelf. Het kan namelijk iedereen overkomen. Teleurstelling uit zich vaak in faalangst, moeheid, allerlei lichamelijke klachten en uiteindelijk in volledige uitputting. Dan is een patiënt nog verder van huis.
Burn-out is te genezen, maar dan moet je wel leren bij te tanken, leren te herstellen en is het nodig om oude patronen te doorbreken. Bijvoorbeeld niet meer overal 'ja' op zeggen en ook eens gas terug nemen. Wie dit niet kan en toch weer aan het werk gaat na een bepaalde tijd, zal waarschijnlijk snel opnieuw overspannen raken. Het is daarom ook niet gek dat sommige mensen na jaren nog steeds niet (volledig) in het arbeidsproces terug zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartkloppingen
Slaapproblemen
Concentratieproblemen
Vergeetachtigheid
Snel geïrriteerd zijn
Langdurige vermoeidheid
Depressiviteit

Dit rijtje komt van onderstaande link. Er komen echter vaak nog veel meer zaken bij kijken zoals het uitstellen van dingen, huilbuien, terugtrekken (geen mensen willen zien), emotioneel, gebrek aan energie... het rijtje is eindeloos.

Burn out/overspannenheid: het komt sluipend en het gaat kruipend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel ernstig verschijnsel is als je veel vragen achter elkaar in GV gaat inkloppen