Alles wat je teveel eet is slecht voor je gezondheid... dus ook pepermunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed is het niet. je smaakpapillen verliezen langzaam hun werking. en je gaat er van aan de race. net als met teveel kauwgom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pepermunt heeft een laxerende werking. Dus overdrijf het gebruik ervan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet gezond om veel pepermunt te eten, ten eerste zit er enorm veel suiker in en ten tweede werkt het laxerend. Als je veel last hebt van hoofdpijn, kan het de klachten verergeren. Als je veel pepermunt in huis hebt en er zijn kleine kinderen (onder de twee jaar) aanwezig, moet je opletten waar je het neerlegt. Pepermunt (de menthol die er in zit) kan bij jonge kinderen een verkramping van het strottehoofd opleveren, dit kan levensbedreigend zijn. 'N lekker pepermuntje op z'n tijd is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is er steeds meer suikervrije pepermunt in de handel en je moet wel heel wat ervan eten, voordat een laxerend effect optreedt. Iedere dag een paar pepermuntjes kan geen kwaad. Pepermunt prikkelt de smaakpapillen en kan ze tijdelijk verdoven, maar zeker niet aantasten.