kan je afvallen van lauw water?

mijn Oma zegt dat je van lauw water afvalt, is dit ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch warm water drinkt,maak er dan thee van, liefst groene thee. Dat spoelt je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin... Als dat zo was, was je oma nu heel rijk geweest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moest toch nog even die reactie plaatsen he?

Het beste antwoord

Een beetje lauw water drinken kan de stoelgang op gang brengen. Misschien bedoelt ze dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat werd vroeger inderdaad wel gezegd, maar het is een fabeltje: niet waar dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telkens water drinkt in plaats van een tussendoor snack-je dan zal het wel degelijk schelen.
Je onderdrukt voor een kort ogenblik je hongergevoel en vermijdt het eten van dikmakend voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je gelijk in,maar maakt verder niks uit of het koud, lauw of warm water is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en daar heb jij weer gelijk in!
In tegenstelling tot al die "tegenstemmers" denk ik dat er zeker een kern van waarheid inzit.

Er is natuurlijk wel een gebruiksaanwijzing en die moet je nog aan je oma vragen.

Ik kan er ook wel één bedenken trouwens.

's morgens bij het opstaan een glas lauw water (lauw is beter voor je maag, dat geeft niet zo'n klap).
Verder een kwartier VOOR elke maaltijd en elk tussendoortje minimaal 1 glas water.

Water is gewoon gezond. Het water dat je voor het eten drinkt vult je maag al een beetje dus in theorie eet je dan iets minder.

EN als je voor je een handje chips neemt eerst WEER zo'n glas water moet drinken denk je op een gegeven moment: laat maar die chips, ik hoef ze niet meer. en dat tikt aan bij het afvallen

Zo zou het echt kunnen werken.
Drink je 1/2 glas per dag en verander je verder niks val je echt niet af
amigo
12 jaar geleden
Niet speciaal van lauw water van je af. Ook gewoon koud water drinken is gezond.
Ik ben water gaan drinken in plaats van andere dranken en heb verder geen speciaal dieet gevolgd. Toch ben ik in een jaar ruim 15 kilo afgevallen.
Van water drinken kun je afvallen als je het in plaats doet van iets eten of zoetigheid drinken. Of het lauw of koud water is maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er elke dag 50 baantjes in trekt dan denk ik dat je wel behoorlijk wat gewicht kan kwijtraken ja. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi nino543210,

ja, van lauw water val je af, tenminste, als je het 'in plaats van' drinkt.

elk pondje gaat door het mondje, is een oud gezegde dat ook nu nog waarheid is, vraag dat maar aan oma.

wat van groot belang is, is dat je je bewust bent van wat je eet, dus lauw water, vóór elke hap eten, maakt je bewust van wat en vooral: hoeveel je eet. het is een reminder, oma heeft gelijk!

je moet minder eten als je (denkt dat je) te dik bent.
kijk ook eens op de weegschaal, meet je lengte
indien nodig vraag het de dokter.

als je naakt voor de spiegel op en neer springt, en er beweegt niets onnatuurlijk, dan ben je NIET te dik.
alleen alles dat tijdens het springen onnatuurlijk beweegt is te veel. (vooral jonge meisjes denken dat ze te dik zijn, pas op voor te veel vermageren)

veel gezondheid gewenst.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar bedoelt jou Oma mee .
Dat je voor het eten een glas lauw water moet drinken .
Omdat lauw water drinken een vol gevoel geeft en je dan automatisch minder gaat eten .