Zijn hartkloppingen gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele soorten hartkloppingen . Dus kan je iets beter beschrijven welke je bedoelt ? Bijvoorbeeld onregelmatig ritme . wisselend snel , langzaam of oplopend snel. Snel en regelmatig ? Of het gevoel van een slag die uitvalt en daarna een extra harde slag ( EXtrasystole ) .Er zijn veel verschillende oorzaken voor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, een riedeltje snelle overslagen achter elkaar...

Het beste antwoord

Ik had enkele jaren geleden ook hartkloppingen. Bij mij was het het gevolg van de overgang. Mijn huisarts gaf me de tip met m'n duim de ader in m'n hals te masseren. Dit reguleert je hartslag. Probeer het maar, het helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hartkloppingen kunnen verschillende oorzaken hebben en hoeven niet gevaarlijk te zijn maar als je er regelmatig last van hebt dan kun je beter even langs je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt ervan af wat voor soort hartkloppingen je bedoelt.
Hartkloppingen kunnen voorkomen als reactie op stress
Hartkloppingen kunnen voorkomen bij opwinding, hyperventilatie en vermoeidheid.
Hartkloppingen komen voor na een te grote inspanning, of bij veel roken, of bij veel koffie drinken.

Als je hartkloppingen gepaard gaan met ademnood, pijn in de borst of plotseling dikker wordende voeten moet je wel contact met je arts opnemen. Deze zal dan een diagnose stellen op basis van je eigen ervaring met de hartkloppingen en verschillende onderzoeken bij je afnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt er van af waar je naar ligt te kijken. Nee dat is flauw :-)

Het kan echt van alles wezen. Sommige mensen hebben gewoon in rust een snelle hartslag. Het kan een ritmestoornis zijn, maar dat is met deze informatie te weinig om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.
Hoe snel is versneld??
Is het regelmatig of onregelmatig?
Slaat het ook over?
Echt zekerheid kan je pas krijgen door een hartfilmpje te laten maken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals boven al beschreven, kan het verschillende redenen hebben.
Zelf had ik last van hartkloppingen, na een hartfilmpje en de nodige bloedonderzoeken, kwam het van mijn schildklier af, die werkte niet meer.
Nu slik ik daar een paar jaar medicijnen voor, en geen hartkloppingen meer gehad.
Zou er altijd even mee naar de huisarts gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt wel mee. Als de hartkloppingen *stoppen*, dat is nog veel gevaarlijker.....