Koude voeten

Hoe komt het nou dat men in zomerperiode nooit geen koude voeten heeft, en nu het vochtig en kouder begint te worden wel kouden voeten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
warme voeten dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
domme vraag

Antwoorden (6)

de temperatuur zou daar een vinger in de pap kunnen brokkelen hoor...
Dat komt door de temperatuur natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1! Scherp beredeneerd!
"nooit geen koude voeten" dat klopt inderdaad wat mij betreft.
Ik heb namelijk ook 's zomers regelmatig last van koude voeten, maar ik ben dan ook een koukleum pur sang.

Koude voeten kunnen meerdere oorzaken hebben en hoeven niet persé aan de kou te liggen. Ook het dragen van een strakke spijkerbroek kan de bloedcirculatie minder goed maken en daardoor zorgen voor koude voeten.
http://www.koudehandenenvoeten.nl/koude-voeten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voeten zweten het hele jaar door, dag en nacht. In de zomer merk je daar niet zoveel van omdat het dan ook 's avonds langer warm is. Maar nu de dagen gaan lengen bemerk je toch al snel dat je 's avonds koude voeten kunt gaan krijgen. Je sokken en voeten lijken droog, maar zijn dat dus niet doordat ze de hele dag in je schoenen hebben gezeten. Het vocht (hoe minimaal ook) daarin koelt ook af waardoor je koude voeten gaat krijgen.

"Mijn recept":

Elke avond (voordat je op de bank gaat) je voeten goed wassen en afdrogen. Schone en droge sokken aantrekken, en je zult zien dat je voeten al een stuk minder koud aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Nieuwe crème warmt je voeten op"
Nooit meer koude voeten. Met die boodschap lanceert Hansaplast een crème die je voeten vanzelf opwarmt. Een handig hulpmiddel, want meer dan de helft van alle dames heeft 's avons last van koude voeten

Bloeddruk
Het warmtegevoel in de voeten houdt nauw verband houdt met de bloeddruk. En die hangt op zijn beurt af van hormonale schommelingen. Een daling van de bloeddruk en een slechte doorstroming kunnen leiden tot een daling van de temperatuur in handen en voeten. Aangezien vrouwen meer last hebben van bloeddruk-schommelingen zijn ze dus ook gevoeliger voor de daling van de temperatuur in hun voeten.

Koude handen, warm hart
Mark Newton, onderzoeker aan de Universiteit van Portsmouth, bevestigt dat vrouwen gevoeliger zijn voor kou dan mannen. Ze hebben immers een andere biologische thermostaat en hun lichaam geeft het bloed bij voorkeur aan de belangrijkste organen. Dit systeem zorgt ervoor dat er minder bloed naar hun voeten en handen stroomt, waardoor deze sneller kou hebben. Het oude spreekwoord "Vrouwen hebben koude handen, maar een warm hart" is dus waar.

Slaap
Naast hormonale schommelingen en de biologische thermostaat is de slaap eveneens een belangrijke factor. "Wanneer vrouwen moe zijn, zijn ze gevoeliger voor temperatuurschommelingen", stelt Mark Newton. "Eenmaal ze slapen, bereiken vrouwen sneller hun minimale lichaamstemperatuur dan mannen. Precies daarom vlijen de meeste vrouwen hun ijsklompjes zo graag tegen die van hun partner aan, in een poging ze warm te krijgen. En daar is die partner zelden blij mee!

Tips
-Smeer uw voeten helemaal in met de "Warme Voeten crème" (ook de voetzool).
-Masseer het product goed in zodat het in de huid dringt en het de thermoreceptoren kan activeren.
- Wacht een paar minuutjes tot het effect voelbaar is. Het warmtegevoel kan variëren van persoon tot persoon.5
- Breng het product enkel aan wanneer uw voeten echt kou hebben om zo een optimaal resultaat te bekomen.
- Was uw handen grondig na het aanbrengen, om te voorkomen dat het product in contact komt met de ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee serieus?? Gewoon zorgen voor goede doorbloeding en het goed droogmaken van je voeten. Warme sokken aan etc. Geen rare creme kopen. wat een onzin!
Het krijgen van koude voeten is een normale reactie bij blootstelling aan een koude omgeving waardoor de oppervlakkige kleine vaten minder bloed doorlaten (vasoconstrictie), zodat er minder bloed naar de huid gaat. De kerntemperatuur van het lichaam blijft daardoor op peil, de temperatuur van de huid daalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het kouder buiten is moet het lichaam harder het bloed rond pompen om alles warm te houden en dan zijn de uiteinden altijd het moeilijkste omdat daar de bloedstroming minder gaat,en bij sommige zo weinig dat ze op een gegeven moment in de echte winter de voeten nooit echt meer goed warm krijgen