Ik citeer: In 2010 rookte 27% van de Nederlanders van 15 jaar en ouder wel eens. Van de mannen rookte in 2010 28% en van de vrouwen 26%. Het percentage rokende volwassenen is beduidend lager bij 65-plussers en jongeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien leuk(?) om te weten: In 1958 rookte 90% van de mannen in Nederland...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van de bevolking in Nederland rookt een percentage van 28 procent, die ouder zijn dan vijftien jaar. Van de jongeren beneden de vijftien jaar rookt een percentage van ruim 20 procent op regelmatige basis.
Op jaarbasis worden er door de rokende bevolking in Nederland 25 miljard sigaretten gekocht.

Meer cijfers over roken in de bron.