Is kokhalzen tijdens het hoesten normaal?

Ik moet altijd heel erg kokhalzen als ik moet hoesten.
Hoe kan ik dit voorkomen?
En is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.6K

Het beste antwoord

Je kunt het voorkomen door voor het hoesten een flinke teug lucht in te ademen. Het kokhalzen komt doordat je hoest terwijl je longen al bijna leeg zijn. Probeer ook tijdens het hoesten regelmatig weer in te ademen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk zijn je keelamandelen vergroot, wat bij hoesten zorgt voor druk achterin je keel, waardoor je kokneigingen krijgt. Laat je huisarts er even naar kijken. Jr kunt proberen bij het hoesten meer quite in je keel te maken, door je hoofd goed rechtop te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is quite?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een correctiefout: moet zijn: ruimte