Ja, een kalknagel is een ander woord voor schimmelnagel. Zwemmerseczeem kan op de nagels overslaan en daardoor een schimmlenagel/kalknagel (hoe je het ook wilt noemen) veroorzaken.

Toegevoegd na 2 minuten:
uhm..schimmlenagel= schimmelnagel.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schimmelnagel, ook wel kalknagel genoemd, is in eerste instantie geelwit van kleur. Een onbehandelde schimmelnagel kan later geelbruin verkleuren. De nagel verbrokkelt en wordt dik en bobbelig, in een later stadium kan de nagel zelf geheel of gedeeltelijk loslaten.

Schimmelnagels ontstaan door dezelfde schimmels, zogeheten dermatofyten, die ook voetschimmel ('zwemmerseczeem') kunnen veroorzaken.
Schimmelinfecties worden over het algemeen vrij gemakkelijk overgedragen op andere personen, met name douche- en badruimtes (ook thuis) zijn mogelijke (her)besmettingsbronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,kalknagels is een vrus wat je alleen kan bestrijden met een antibiotica-kuur van 3 maanden die je van de huisarts krijgt.
Dit moet van binnenuit behandeld worden dus ga naar de huisarts en bespreek het,de antibiotica is niet voor iedereen geschikt door eventuele bijwerkingen.
Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt geen kalknagels van zwemmersexzeem maar er is een kans dat het overslaat naar je nagels maar dan moet je het wel erg hebben hoor!andersom is trouwens niet het geval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah het kan overslaan in nagelschimmel