is een lekkende hartklep dodelijk?

Is een lekkende hartklep dodelijk? En klopt het dat je met een lekkende hartklep te horen kan krijgen dat je niet lang te leven hebt ( in het ziekenhuis)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.8K

Antwoorden (5)

Een lekkende hartklep heeft tot gevolg dat het bloed terugstroomt en dat het hart meer kracht moet zetten om dezelfde hoeveelheid bloed rond te pompen. Een vernauwde of lekkende hartklep kan na verloop van tijd leiden tot een duurzaam verzwakte hartspier, ofwel hartfalen.
De behandeling is er meestal op gericht om het proces van verzwakking te vertragen of een halt toe te roepen. Alleen in uitzonderlijke gevallen wordt het hart van iemand met hartfalen weer krachtig als vanouds. Daarvoor moet de oorzaak herstelbaar zijn, zoals een hartritmestoornis die met een pacemaker kan worden verholpen. De meeste mensen met hartfalen blijven de rest van hun leven onder medische behandeling.
fremar
12 jaar geleden
Daarentegen: Als je het hebt over een hartruis dan is dit niet zo gevaarlijk en kun je ermee oud worden. Meestal is dit ook aangeboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor hier hoef je niet dood van te gaan,
kijk als je er maar lang genoeg mee doorloopt,
en je er niet naar laat kijken, ja dan maak je
kans om dood te gaan.
Ze kunnen in het ziekenhuis zoveel behandelen
dat je niet meer in de war hoeft te zitten.
12 jaar geleden
Een lekkende hartklep is niet direct dodelijk, maar moet wel hersteld worden, omdat het hart niet goed pompt door de lekkage. De klep kan vervangen worden, maar er kan ook een 'plastiek' omheen gezet worden, een plastic ring die de hartklep verstevigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartkleppen kunnen vervangen worden door ofwel een mechanische of een klep van dierlijke oorsprong.
Beide mogelijheden hebben hun eigen voor- en nadelen.