Kan hoesten komen door deo?

Nadat ik deo heb gebruikt, heb ik 't idee dat ik veel vaker moet hoesten. Zeker de laatste weken. Kan dat door de deo komen?
De flesjes deo (en de inhoud waarschijnlijk ook) veranderen ook altijd weer, dus een vaste, goede, deo houden kan ook niet.

(Ik weet wel dat deo ongezond is en dat je er minder vruchtbaar van wordt, maar da's hier ff niet 't punt verder.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Als het gaat om een deo die je spuit: zeker kan je daar meer door gaan hoesten. Spuit eens als de zon je badkamer binnnenschijnt, dan zie je pas wat je allemaal de lucht in stuurt. Het irriteert logischerwijs ook de luchtwegen, net als haarlak bijvoorbeeld, of luchtverfrisser.
Je kan overwegen om een roller of een stick te proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn man en zonen gebruiken de stick van Mennen, daar zit geen alcohol en geen aluminium in, dus met die onvruchtbaarheid zal het wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen als het mexicaanse deo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heb ik ook last van. In sommige deo's zit talkpoeder, of zoiets. Ik heb het idee dat dit op mijn keel slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan natuurlijk niet gaan hoesten (in de zin van verkoudheid) door deodorant, wel kan het opspuiten van deodorant op je longen slaan, maar deze hoest gaat dan snel weer over.

Een tip: spuit het op onder je trui, of op een andere manier onder je kleding, dan heb je er minder last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tip deed ik altijd al.