Het is heel erg , en ook erg ongezond , maar het Atkins dieet schijnt je door "ketose " het snelst af te laten vallen.

Ongezond voor jezelf en voor het milieu ( want heel veel dierlijk eiwit nuttigen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ooit ook eens gedaan, ik kon van al die eiwitten niet meer naar de wc.
Ik voelde het wel, maar het kon er niet uit, een week lang, ziek was ik er van :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha dan heeft het waarschijnlijk gewerkt. Van ziek worden val je ook af . Dus zo werkt het dieet van die Atkins :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kun je het ook bekijken ja :)
Snel afvallen is nooit gezond. Het leidt tot jojo-en. Streef naar 1 kilo per afvallen maand. Je eetpatroon snel veranderen is ook niet goed. Ga geleidelijk aan gezonder en minder eten, en combineer dat met (serieus) sporten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rick1234;

Pepernoten, marsepijn, speculaas, chocolade, banket, taai-taai, borstplaat, roomfondant, suikergoed en bisschopswijn laten staan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens het DHM dieet..de helft minder.
Als je van alles wat je eet de helft minder eet val je vanzelf af.
I.p.v twee boterhammen, neem je er een.
Neem je bij de koffie 4 !! koekjes, neem je er nu twee.
Eet je normaal halfvolle yoghurt, neem je nu magere.
Al die beetjes helpen echt.
Probeer het maar eens, het kost niks en je kunt gewoon alles blijven eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie vorige vragen

http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-jou-manier-vallen.24838

http://www.goeievraag.nl/vraag/snelste-methode-snel-vallen-minder.8808

http://www.goeievraag.nl/vraag/tips-vallen.25560

Zie ook deze link

http://www.gezonder-afvallen.nl/

http://www.dse.nl/~dieetadvies/

http://www.afvallen-weblog.nl/snel-afvallen-6-simpele-tips-die-100-zeker-werken/

http://www.snel-afvallen.nl/

SUCCES.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij afvallen gaan ' snel' en 'gezond' eigenlijk niet samen.
Je zou kunnen proberen extreem weinig te eten, en dan alle tekorten (want en groot lichaam heeft ook vele vitamines enzo nodig) bijslikken als pillen, maar hoe gezond dat is kun je wel op je blote vingertjes natellen denk ik.
Bovendien heeft snel afvallen nooit het gewenste of meest langdurige effect, omdat je je eetpatroon niet verandert, maar tijdelijk ernstig verstoord.

Een vriendin van mij is in anderhalf jaar tijd 80 kilo afgevallen (70 zou al genoeg zijn geweest) door gewoon bijna helemaal niet meer te eten en dat wat ze nog at uit te spugen. Fantastisch snel natuurlijk, maar nu, twee jaar later, is de schade nog steeds niet te overzien, zowel lichamelijk als psychisch.

Het beste en meest effectieve is het volledig veranderen van je eetpatroon (zo veel mogelijk slechte vetten vervangen door goede, het aantal calorieën beperken tot niet minder dan ca 1600 per dag en meer eten van gezond en calorie-arm eten (fruit, rauwkost, magere zuivel) die je een mega-vol gevoel geven. Gaat dat alleen niet snel genoeg, dan kun je de hoeveelheid beweging die je hebt op een dag opvoeren. Hoe snel je uiteindelijk zult afvallen, hangt ook af van je overgewicht en je streefgewicht. Doe meer overgewicht je hebt, hoe sneller het er af gaat, en hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe langzamer het zal gaan. De eerste kilo's kun je binnen een week kwijt, de laatsten kunnen wel een jaar duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sonja Bakker dieet schijnt heel goed te werken. een persoon die ik ken heeft het ook gedaan. maar het nadeel is wel. de eerste 3/4 weken van je heeel snel af, daarna gaat het langzamer. maar als je je eraan houd werkt het goed. en als je gewoon 3 maaltijden per dag eet in plaats van 10 tussendoortjes val je ook wel af. wel erbij sporten.

Toegevoegd na 13 uur:
Jullie raden Sonja Bakker bijna allemaal af maar hoe wil je anders afvalen? En het werkt wel! En het is ook nog eens gezond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel van dat dieet - en alle diëten - is, dat je weer aankomt als je ermee ophoudt. En ophouden doe je een keer, want niemand houdt een dieet voor altijd vol. En je komt dan 9 van de 10 keer meer kilo's aan dan je kwijt was. Dus tel uit je winst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sonja Bakker is niks meer en niks minder dan een caloriebeperkt dieet, dat tot op merk en type voedsel voorgekauwd wordt. Het dieet zelf is of heeft niks bijzonders. En net als met alle caloriebeperkte diëten, gaat het afvallen in het begin sneller dan later. Niks mis mee, maar ook absoluut niks bijzonders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van dit dieet raak je verstopt met hele pijnlijke en nare gevolgen omdat niks aan vet binnenkrijgt... Ik heb Sonja afgeschreven...
Snel en gezond afvallen gaan niet zo goed samen. De eerste weken willen de kilo's er wel snel af, maar daarna is het een kwestie van doorzettingsvermogen.
De enige manier om op een verantwoorde manier af te vallen, is: Minder eten, meer bewegen! Als je niet van fitness e.d. houdt, kun je ook bewegen door te gaan wandelen of fietsen. Alleen een flesje water mee en een wandeling of
fietstocht maken.Dit is niet alleen goed voor de lijn, maar is ook heerlijk ontspannend. Verder kan ik je aanbevelen om een goed plan te maken. Dit plan moet wel reëel zijn. Je kunt deze afspraken het beste opschrijven en per dag kijken wat wel en niet goed ging en aan de hand hiervan evt. je plan bij te stellen. Alleen moet je niet te snel willen afvallen. Belangrijker is om het afvallen vol te houden. Dit lukt niet door jezelf uit te hongeren. Hardlopers zijn doodlopers, ook bij lijnen Je moet dus een realiseerbaar plan maken en je dan voor ogen houden: De aanhouder wint!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, maar bewegen werkt pas als je het langer dan een half uur doet.
Gezond eten en de vette troep laten staan en zoveel mogelijk sporten. Hardlopen en stevig opbouwen. Werkt erg goed en goedkoop. Daarbij de fiets ook veel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen.
■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten.
■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan.
■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen.
■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen.
■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn.
■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was.
■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven.

En de laatste tip. Je hoeft je bord echt niet altijd leeg te eten. Veel mensen hebben de gewoonte om altijd hun bord leeg te eten. Vaak omdat dit van huis uit is aangeleerd. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Als je minder eten bereidt en dus minder eet heb je juist helemaal niets om je schuldig over te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 'negatieve calorieen' uit punt twee zijn een onzin-verhaal ! Veel vetarme producten of producten met betere vetten zijn wel degelijk een goed idee, en niet alleen vanwege de calorieen (punt 6).
De rest van de tips is prima, maar echt een medisch verantwoorde bron is dat blog dus niet.
minder eten en meer bewegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ziekenhuis crash-dieet.Dit dieet is bedoeld voor mensen die voor een operatie vet moeten verliezen.De resultaten schijnen spectaculair te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag dan ook UITSLUITEND op medisch advies en onder medische begeleiding gedaan worden, en is uitsluitend voor noodgevallen (mensen die echt te dik zijn om veilig te kunnen opereren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Heb ik ook gedaan, mag niet langer dan 1 week.
Hey Rick...Wat wij hier doen is op de potjes en pakken kijken naar de kcal die erin zitten dat staat op ieder etiket.Ik koop diegene waar het minste inzit want alles helpt tenslotte.
En veel vlees en aardappelgerechten,loempia's of andere snackdingen gaan de oven in..dat scheelt weer vet.
Kaas koop ik 30+...scheelt ook weer..geen suiker maar zoetjes...
Als je op al die dingetjes let en je beweegt er veel bij,verlies je wel kilo's en je kunt het makkelijk volhouden ook.
En dan doe je 1x per week eens ff lekker snaaien wat je wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gezond eten, geen snoep en onnodige snacks.
Daarbij voldoende sporten en veel water drinken.

Drink ook geen alcohol of frisdranken etc. In al het drinken zitten onnodige caloriën en suikers terwijl je daar niet zo snel rekening mee houd. Beter is water of thee. Of drinkboullion ofzo.

Ook voldoende blijven eten, niet jezelf uithongeren. Het beste is om 6 keer op een dag een kleinere portie te eten i.p.v. 3 keer een grote maaltijd. Vaak heb je dan toch tussendoor trek en zal je dieet moeilijk vol te houden zijn.

Daarbij komt dat als je om de 3 uur in ieder geval iets eet je metabolisme op gang blijft. Zodra je lichaam een tijdje niks krijgt zal deze op standje hongerwinter gaan en zal je dus sneller vet opnemen.

Soms kan het zelfs betekenen dat je meer moet eten (wel gezond dan) om je metabolisme op gang te houden. Wat je dan wel moet doen is meer sporten dan dat je op het moment doet. Dan compenseert dat elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel en niet gezond:

Alleen maar eten waar eiwitten in zitten en niets anders, dus geen vet en geen koolhydraten. Daarbij drink je minstens twee liter water.

Dus:
- kipfilet, gegrild of gekookt in bouillon
- kabeljauwfilet
- gekookte eieren
- magere kwark
en er is nog meer, wat ik zo niet kan noemen. Het werkt erg goed en je mag er zoveel van eten als je wil.

Wat ook goed werkt, gezond en langzaam:
- gewoon eten. Onbijt, bij de koffie een plak koek of een boterham, lunch brood met rauwkost en magere kaas, magere vleeswaren, 's middags een cracker en fruit, avondmaaltijd wat je wilt als het maar mager is.
Na 20.00 uur 's avonds het liefst niets meer.
Bij dit dieet is het belangrijk dat je juist wel eet. Door te eten hou je je verbranding op peil. Als de verbranding goed werkt, verbrand je dus de vetten. Ook twee liter water per dag drinken om de afvalstoffen af te voeren, doe je dit niet dan houdt je lichaam deze vast en val je minder af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder snoepen, minder alcoholische dranken drinken, minder - maar wel gezond- eten (immers, elk pondje gaat door het mondje) en veel bewegen.
Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk hangt het af van persoon tot persoon.
Maar de makkelijkste manier is zeker SPORTEN,en daarnaast ook opletten op wat je eet dit wil daarom niet zeggen dat je een moet beginnen aan een extreme dieet gewoon wat meer groenten en meer water water is zeer belangerijk dit volhouden en je bent er ;) succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal bij de boekhandel het Margriet streep-je-slank boekje... Hele fijne methode die je echt de ogen opent over wat je eet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vell sporten en bevegen ,
meer groenten en fruit eten ,
minder vette dingen,
en minder suiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is de snelste manier niet de gezondste.

De enige goede manier is je eetpatroon aanpassen voor altijd.!!
Gaan sporten op een juiste manier..
En de weegschaal het raam uitgooien. Daar wordt je alleen gefrustreerd van.!!!!!!!!!!!!!
Afvallen merk je wel aan je kleding en complimenten van de omgeving.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al een hele hoop antwoorden gehad op je vraag.Gezond afvallen en snel gaan niet samen.Een pond per week afvallen is goed en haalbaar denk ik.Blijf bewegen neem vaker de fiets de trap ga lekker wandelen of fietsen.Een vriendin van mij sport 3 keer in de week met een dieet erbij ze valt een pond per week af.Dieeten waar je snel genoeg van afvalt zijn er genoeg.Wat je ook wilt gaan doen ga iets doen waar jij je goed bij voelt dus ga niet 3 keer in de week naar de sportschool als het je tegen staat.Dit zal je best even volhouden maar daarna niet meer.Ik wens je succes toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is in ieder geval niet de juiste manier om af te vallen!!!
Mensen nemen externe informatie op maar vergeten dat:

"WAT VOOR DE 1 WERKT, WERKT JUIST NIET VOOR DE ANDER OF WERKT ZELFS AVERECHTS!"

Ieder mens is weer anders, heeft een andere bouw/achtergrond/gewoontes/lifestyle/leeftijd/hormonen. etc.
Heb je lichamelijke klachten, een chronische ziekte, andere afwijkingen etc.?

Dus ken je eigen constitutie!
Ik verbaas mij daarom iedere keer weer waarom mensen die "trends" blijven jojo-en /volgen.

Naast je eigen lichaam heb je ook nog eens te maken met het klimaat, het seizoen etc.

Een ander punt is chemie. Twee gezonde zaken kunnen gemixed een ongezonde uitwerking hebben.

Ik kan je echter wel goede tips meegeven:

1. Lees eens wat over Ayurveda!!! Dit zorgt ervoor dat je jezelf leert kennen. Je kan daarna precies bepalen wat juist voor jou is, op het juiste tijdstip.

Je bent daarna niet meer vatbaar voor al die commerciele dieten (scheelt je een hoop geld, teleurstellingen en verdriet)

2. Vermijd al die dieetproducten als de pest!
3. Go back to nature. (geen suiker, maar honing) Alles in puur natuur (rauwe vorm) is het beste.
4. Koop en bereid alles vers i.p.v. kant en klaar.
Bij voorbaat zoveel mogelijk op de ecologische tour. (zonder groeihormonen, chemische rommel, genetische manipulatie)
5. Lees mijn blog www.levieneelman.com (afdeling health)
Ik blog voornamelijk over zaken die de levensmiddelen industrie probeert te verbergen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ps. wie de natuur probeert te manipuleren komt zichzelf keihard weer tegen.

Ps. Waarom wil je afvallen? Er zit ook een hoop psychologie bij. Wil je voldoen aan het mode-tv(blad) model? Wil je estethische perfectie?