wat zijn de verschillen en symptomen tussen een gewone griep en de mexiaanse griep? Hoelang duurt zo een mex.griep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze vraag heb ik 2 weken terug ook voorgelegd aan de huisarts omdat mijn zoon de griep kreeg.
Volgens de huisarts heeft iedereen die nú de griep krijgt de Mexicaanse griep. (of ze gaan daar gemakshalve maar van uit)
Verloop en verschijnselen zijn hetzelfde als iedere andere griep.
Waar je op moet letten is dat je niet benauwd wordt, dan moet je weer contact opnemen met je huisarts. Of als de hoge koorts te lang aanhoud.
Ondertussen hebben alle drie mijn zoons in meer in mindere mate de griep gehad, verschillend van 1 week tot al ruim 2 weken. Uitzieken, kan weken duren vooral de periode van vermoeidheid en hoesten met verhoging.

Maar ik ben natuurlijk geen arts, dit zijn alleen mijn ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Wat ik begrepen heb duurt de Mexicaanse Griep minimaal 36 uur en maximaal 96 uur, waarvan het uitzieken/herstellen niet is meegetelt...

Wat ik begrepen heb duurt de gewone griep minimaal 36 uur en maximaal 128 uur, waarvan het uitzieken/herstellen niet is meegetelt...

De meeste tijd zit in het zogenoemde uitzieken/herstellen dat kan oplopen tot 2 á 3 weken. Maar hierin is niets veranderd ten opzichte van 2008, of verder terug. En ieder jaar vallen er door de griep zo'n 2.000 doden, waar je normaal niemand over hoort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik heb begrepen is dat en hoesten in de beginfase op de voorgrond staat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Symptomen Mexicaanse griep c.q. Mexicaanse griep symptomen zijn: koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid, keelpijn en droge hoest die lang kan aanhouden. De incubatietijd Mexicaanse griep is 2 tot 4 dagen na de besmetting. Iemand met vermoedelijke symptomen Mexicaanse griep kan zich laten testen, hoewel artsen dat nu minder doen vanwege rompslomp. Vanaf november 2009 kunnen risicogroepen zich vrijwillig in laten enten tegen de Mexicaanse griep.