Kan aanpassen van voeding Rosacea verminderen / laten verdwijnen ?

zijn er producten die ik niet meer of juist moet gaan eten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
ook al verminderd het niet, gezonder gaan eten is altijd een goed idee.

Het beste antwoord

Ja zeker. Het is zelfs zo dat medicijnen en zalfjes maar in een paar gevallen werken, maar dat je het met voeding het veel beter is.
Rosacea kan getriggered worden door bepaalde voedingsstoffen. Dierlijk vet en chocola zijn de meest bekende. Hiernaast zijn er nog veel meer voedingsstoffen die de eigenschap hebben om rosacea te triggeren.

Bij GezondeKeuzes zijn we van mening dat de raw food levensstijl een goede levensstijl is voor iedereen! Ook het behandelen van huidproblemen als rosacea kan door middel van de raw food levensstijl worden vermindert of zelfs verholpen!

De raw food zorgt ervoor dat je lichaam gezuiverd wordt en dat je weer een strakke egale huid krijgt.

Je zou kunnen beginnen met het drinken van groene smoothies! En hierna langzaam afbouwen van het eten van dierlijke producten zoals vlees, vis en zuivelproducten.

Indien je behoefte hebt aan een stap-voor-stap plan om van rosacea af te komen dan kun je eens kijken op deze website >>>rosacea<<<

Kortom samengevat kunnen we dus zeggen dat: hoe gezonder je leeft, hoe sneller je van rosacea af kunt komen.

Het begint allemaal bij gezonde voeding. Vandaar ook dat een rosacea dieet aan te raden is.

Ook sport zal je verder helpen in het bestrijden van rosacea.

De bloedsomloop wordt hierdoor getriggered en de gezonde voedingsstoffen zullen beter op de plek van bestemming aankomen.

Besef je dus goed dat jij nu het heft in eigen hand kan nemen.

Ook zul je andere voordelen opmerken bij dit rosacea dieet.

Denk dan aan:

■meer energie
■minder futloos
■betere uitstraling
■betere creativiteit
■lekkerder in je vel

http://gezondekeuzes.com/voeding/rosacea-dieet/
http://stop-rosacea-nu.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vermijdt alcohol en roken, ook scherpe kruiden kunnen een negatief effect hebben. Koffie kun je beter ook laten staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rosacea is een rode uitslag in het midden van het gezicht die vaak samengaat met een branderig gevoel of jeuk. De oorzaak van de aandoening is onbekend, maar erfelijkheid speelt mogelijk een rol. Uitlokkende factoren zijn zonlicht, koude harde wind, hete douches of baden, het gebruik van alcohol en sterk gekruid eten.

Als je merkt dat de rosacea erger wordt door gekruid voedsel, alcohol of koffie, is het verstandig om dit zo weinig mogelijk te gebruiken. Hetzelfde geldt voor blootstelling aan zonlicht en gebruik van corticosteroïdcrèmes, -zalven en cosmetica.