Je moet een likdoorn zien als een klein plekje eelt wat blijft aangroeien. Normaal groeit eelt van binnen naar buiten maar bij een likdoorn is dit precies andersom. De likdoorn (pit) gaat steeds meer druk geven vandaar de pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. De jouwe was de beste van 2 goeie antwoorden.

Andere antwoorden (4)

De druk heeft de likdoorn doen laten ontstaan en kwam als protest tegen die druk... Dus alle druk is veel te veel... pijnlijk dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een likdoorn is eigenlijk een eeltzweer, waaraan een pit zit die in je vlees drukt als je gaat lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een likdoorn (clavus), in de volksmond ook wel eksteroog genoemd, is een vaak pijnlijke, naar binnen groeiende eeltplek (verdikking van de huid). Deze komt voor op plaatsen waar druk en/of wrijving op de huid wordt uitgeoefend, waardoor meer eelt wordt gevormd. Likdoorns komen meestal voor op de voetzool, de bovenzijde van de tenen, op de teentop, tussen de vierde en vijfde teen of in de handpalm. In het midden van de likdoorn verzamelen zich de dode huidresten. Dit is te zien aan de donkere kleur in het midden. Het is zeer pijnlijk, het voelt aan alsof er een spijker in de voet zit.

Een likdoorn is gevoelig voor druk op de plek, terwijl een wrat juist pijnlijk is bij druk vanaf de zijkanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ie er niet hoort te zitten ,maar door druk ,bijvoorbeeld te strak zittend schoeisel krijg je dat.