Afslanken, maar hoe dit op een gezonde manier te doen? Wat ook nog lang vol te houden is....(jojo effect voorkomen)

Mijn vriendin weegt teveel voor haar lengte en daarbij net een knie operatie gehad. Ze moet verplicht 15 á 20 kg afvallen. Sporten gaat dus moeilijk op dit moment... Wel letten we op haar eet patroon. Maar helaas mist ze de doorzettingsvermogen en positieve motivatie. Ben dus opzoek naar tips over hoe we dit kunnen oplossen !!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Mede door de vele goede informatie op deze site, heb ik in sept. 2011 besloten, dat ik in 1 jaar tijd 10 kg wilde afvallen. Geen onrealistische doelen van snel afvallen maar gezonde keuzes maken. Ik ben begonnen om inzicht te krijgen wat ik per dag nou eigelijk binnen kreeg, via het voedingscentrum kan je dit prima invullen, ook kan je je gewichtsverlies invullen. Wordt er hier streng gelijnd, absoluut niet, het zit 'm vooral in gezonder keuzes maken, meer voedzame voedselmiddelen. Trek in zoet? Geen chocolaatje maar 1x hagelslag op brood. Tussendoortjes zijn fruit of een handje ongezouten nootjes.
Met mijn reuma, zijn veel sporten niet geschikt, maar een flinke extra wandeling is ook extra bewegen. Ik kijk niet meer naar wat ik niet meer kan eten maar wat ik wel kan eten. Mijn volgende doel is voor september 2013 8 kg te verliezen, dat gaat op deze manier echt lukken. Dat betekend voor mij nog ong. 7 kg te gaan.
Na de eerste weken van discipline volgt de motivatie vanzelf.

Antwoorden (3)

Gezond eten, veel groente, eiwit, wat fruit. Voldoende vezels, veel water drinken, op je porties letten.

Wat vaak helpt is een week lang predies bijhouden wat je eet. Schrijf op wanneer je eet, wat je eet en waarom je eet (ben je verveeld, verdrietig of heb je echt honger).
Daarna pak je een rode en groene markeerstift. Alle ongezonde dingen rood, alle gezonde dingen groen.
En dan langzaam werken aan rood vervangen door iets groens.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vergat in het lijstje bovenin de gezonde vetten. Ook belangrijk met mate.

Ik ben zelf begonnen met clean eating dit is mij erg goed bevallen: http://blogilates.com/nutrition-2/how-to-start-eating-clean

Neem het stapje voor stapje. Begin eerst bij het ontbijt, ga dat verbeteren (geen wit maar bruin brood, of een kom yoghurt met ongezoete muesli en fruit, een gebakken ei met groente erdoorheen etc, genoeg keuze).
Als je gewend bent aan je nieuwe ontbijt, ga je verder met de volgende maaltijd verbeteren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten (klein tussendoortje) werkt voor de meeste mensen het beste om af te vallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet zeggen dat clean eating is wel verschrikkelijk eentonig. Ik heb het ook een maand geprobeerd, maar volgens mij moet je echt een masterchef zijn om het smaak te kunnen geven. Na een maand had alles dezelfde smaak. En was ik alleen nog aan het eten om mn lichaam te voeden. Nee het kost me teveel ( geld moeite en smaak) om dit vol te houden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik pas het ook niet 100% toe, maar ik heb nooit problemen met eentonig eten. Met kruiden bereik je heel veel.
Laatst een spaghettisaus gemaakt, gehakt, paprika, ui, knoflook, verse gepureerde tomaten en kruiden. Allemaal vers en echt heerlijk!
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik vind nu juist de dingen uit pakjes en zakjes niet zo lekker meer, vaak te veel zout. Ik gebruik gewoon mijn verzameling kruidenpotjes, peper, knoflook, chili, etc. gebruik ik vooral.
Hey,

Afvallen zit tussen je oren. Je hoeft niet te sporten als je twintig kilo wil afvallen, het zou wel helpen.

Het gaat er gewoon om dat je vriendin elke dag meer calorrieen binnenkrijgt dan dat ze verbrandt, door goede aanpassingen aan je voeding te maken kun je prima 1 kilo per week afvallen.

Ik ben een website aan het maken waar ik alles over afvallen uitleg.

http://hoewerktafvallen.nl/

Het is nog niet helemaal af, maar je kunt er denk ik al een hoop dingen lezen, waar je wat aan hebt.

Als je snapt hoe je lichaam werkt dan snap je ook waarom je dik wordt, dan snap je dus ook hoe je kunt afvallen.

Heel veel succes!

Mvg,

Yvette
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Heb je site bekeken, interessant
ik ben zelf 48kg. afgevallen,eiwitrijk en koolhydraatarm dieet.
eerste paar dagen even wennen,daarna is het gemakkelijk vol te houden omdat je suikerspiegel constant blijft,dus geen onweerstaanbare trek in (zoete) tussendoortjes. afslank eiwit op internet zoeken,zitten vitamines ine.d en veel lekkere verschillende smaken,bestel zelf op bodyenfitshop. niet zo duur.
als tussendoortje in de middag een protiplus reep,in lekkere smaken te krijgen,en een beker magere yoghurt of magere kwark tussendoor.
in de avond lekkere afwisselende salades,eventueel stukje mager vlees,kipfilet,tartaartje,magere vis (als je geen vegetarier bent ;-) ) maar geen aardappels,pasta,rijst en geen brood. kan wel af en toe koolhydraatarm brood als ze de brood erg mist met mager beleg,geen suikers of nepsuikers in de yoghurt of kwark.
Zelf geen jojo effect gehad, ik ben wel later er bij gaan sporten,in het begin ook niet want had gebroken knie:-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo. ik ben ook bezig met afvallen ik doe het via het ega dieet in mij woonplaats je kunt met dit dieet gewoon eten als je interesse hebt hoor ik het wel. groetjes