Hoe voorkom ik stress op mijn darmen?

Als ik stress heb dan heeft dat in vloed op mijn darmstelsel. Heel irritant dus als ik dus bijv. bij de tandarts altijd eerst naar het toilet moet. iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan je niet voorkomen helaas....................ikzelf heb daar jaren last van gehad en of het nou leuke of trieste stress was altijd die vreselijke pijn in mijn buik ..............ik ben toen eens bij een jacob hooi winkel binnen gestapt en op aanraden van die mijnheer heb ik wat kruiden thee gekocht en dat een poosje gebruikt ..................en het heeft mij geholpen ,probeer het eens ....ik weet helaas niet meer welke kruiden het waren .Sucses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkom stress... Is er geen stress dan kan er ook geen sress op de darmen zijn... dus stop met alle stress...

Klinkt triviaal, maar toch moet jij daar de oplossing zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is het je te ontspannen zodat je lichamelijk als geestelijk tot rust komt. Tips;
Praat problemen uit als je ze hebt,zo voorkom je piekeren,
Leer ontspanningsoefeningen bijv. yoga of meditatie,
Ga naar goede vrienden, kan je weer eens lachen en aan leuke dingen denken,
Voorkom te lang/hard doorwerken,
Ga elke dag lekker naar buiten, buitenlucht is een "verademing",
Probeer goed te ademen! Langzaam en diep ademen zorgt voor meer zuurstof in je lichaam. Hierdoor voel je je ook rustiger. Leg je handen onderop je buik en probeer ze met je buik weg te drukken bij het diep inademen. Adem dus via je buik, zo kan de zuurstof beter zijn werk doen.Blaas je adem ook weer zo lang mogelijk uit.
Als je een bad hebt, baad dan in warm water met citroen, Dit heeft een kalmerend effect op je lichaam.

Bij de drogist zijn ook vele middelen tegen stress. Iets wat je veilig kunt gebruiken is "passiflora forte",het is een 100% natuurlijk middel dat helpt op tijden dat ontspannen je niet meer lukt. Het helpt om snel een rustig gevoel te krijgen.
amc
14 jaar geleden
Daar helpt maar een ding tegen: afrekenen met je angst.
De tandarts doet NIETS zonder JOUW toestemming.
BESEF dat je zelf de regie voert over je eigen lichaam.
Bedenk dat een kleine ingreep een grote (kies trekken/wortelkanaalbehandeling) voorkomt.
Bedenk vooraf dat je je achteraf gezien onnodig angstig gemaakt hebt.
Zo ben ik er baas over geworden.
De pijn van darmkrampen weegt echt niet op tegen (hooguit) een tandartsverdoving.
Zo redenerend kun je trachten je gevoel te relativeren.
De mens lijdt het meest om het lijden wat hij vreest......

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde, darmkramp is ERGER dan een verdovingsprikje bij de tandarts.