Persoonlijk denk ik dat mentale rust gewoon de aard van het beestje is!
Ik heb erg veel tegenspoed op het moment, en toch heb ik nog veel momenten dat ik mentaal erg rustig ben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja, ik spreek uit eigen ervaring.
ik zit nog op de middelbare, en als mijn cijfers goed zijn, ben ik altijd veel rustiger en vrediger dan als mijn cijfers niet zo goed lopen, dan ben ik sneller gestrest en minder happy.
Gelukkig sta ik bijna altijd wel goed op school ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor- of tegenspoed zullen zeker wel van invloed zijn op je mentale rust, maar in hoeverre dat is afhankelijk van de persoon.
Ik ben zelf erg stabiel en voel me vrijwel elke dag het zelfde. Maar mijn partner kan slecht tegen veranderingen en spanningen en wordt daar heel erg onrustig van.
Daarnaast kun je zelf ook wat doen aan je mentale rust, namelijk zorgen dat spanning en ontspanning zich afwisselt door bijv 's avonds na een drukke werkdag te gaan sporten, op visite bij vrienden of gewoon een bad of een film.

Als je eenmaal de stabiliteit verliest en dus wat onrustig wordt, is het effect van tegenspoed vaak ook groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat waar. Ik ben een dynamisch persoon, ( zeg maar vulkanisch) en dat houdt voor mij ook in dat ik me zelden goed kan beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Dus ja, ik maak me overal druk over en mijn mentale rust is vaak ver te zoeken.

Ik heb echter wel een heel interessant leven... ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenspoed heeft er zeker invloed op, maar de mentale rust is toch meert van je karakter afhankelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mentale rust kán wel afhankelijk zijn van tegenspoed.

Het ligt aan de persoon zelf, hoe deze in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deels.
het is ook én een beetje leeftijdsgebonden
én hoe je in elkaar steekt, en ja, omstandigheden spelen ook mee.
het is in tijden van voorspoed makkelijker mentale rust
te hebben, mentale rust te zijn.
in tegenspoed is het vooral handig mentale rust te hebben, te zijn. maar of dat lukt is pas na lange tegenspoed te zeggen. er kan een zekere flegmatiek optreden.
lukt het je te relativeren wat gaande is en je kalmte te bewaren bijvoorbeeld.