Wat te doen aan koude voeten in bed?

Vier dekbedden stapelen, twee kruiken en dan nog uren lang wakker liggen vanwege de kou. Hoe krijg ik het weer warm?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Op dit Viva forum vertelt een dame dat masturbatie helpt tegen koude voeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou het niet weten want ik heb nooit koude voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het ergens warm van krijgt.. (; Maar serieuzer, ik vermoed dat dit inderdaad zou kunnen helpen.

Andere antwoorden (26)

Ik zou eens een chineze voetmassage proberen. Ik ben hier zelf geen specialist in, maar ik heb van klanten begrepen met een slechte doorbloeding, dat de chineze massagekunsten daar wel iets mee kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 paar sokken erbij dan zul je het toch wel warm krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is belangrijk dat je met warme voeten naar je bed toe gaat. Een kruik in je bed leggen, voordat je er in stapt. En warme sokken aan!

IJskoude voeten en twee kruiken en nog niet warm worden... dat gevoel ken ik en nu heb ik wintervoeten. Dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mijn vrouw zou vragen zou ze zeggen: Een man erbij leggen. Kan je heerlijk je voeten aan warmen.

De oplossing die ze heeft als ik er niet ben: Sokken aan. En die al voor het slapen aan doen: Je bloedsomloop wordt afgezwakt richting voeten & handen alshet koud is. Voordat die weer gaat lopen, moet je systeem eerst door hebben dat eea weer opwarmt. Dus een half uurtje voor je gaat slapen je voeten lekker warm maken,en dan dikke sokken aan, die je ook in de badkamer ed aan houdt en dan met sokken en al.. hops in bed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens voordat je naar bed gaat een warmvoetenbad. De kruiken leg je daarvoor in bed. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zo doe ik het ook.
Bij De Tuinen kun je 'cozy night socks' kopen. Speciale sokken voor in bed. Lekker warm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vele drogisten is er een zalf te koop. Als je die op je voeten smeert, worden je voeten vanzelf warm. Dat is niet alleen lekker in je bed, maar ook als je op wintersport gaat ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak voordat je gaat slapen een flinke wandeling(wel met enige inspanning) met droge sokken en schoenen,hierdoor verwijden de vaten in je voeten zich ,de voeten worden beter doorbloed en warm, als je thuiskomt de voeten met lauwwarm water wassen en drogen en dan meteen naar bed met warme voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, zo kom ik ook van mijn koude voeten af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, als je mij midden in de nacht langs ziet lopen ... kouwe voeten.
Neem een elektrische deken, en doe in bed lekkere warme sokken aan, die overigens absoluut niet mogen knellen, ook niet om de enkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de kruik niet werkt dan werkt het misschien om eerst lekker warm te douchen.

Als dat ook niet werkt dan zou je eens warme voeten-creme kunnen proberen van hansaplast. Dat is vrij nieuw en is nu bij veel drogisterijen te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met warme voeten in je bed stappen,leg een paar sokken op de verwarming en trek deze aan als je in bed stapt...is een elektrische deken misschien de oplossing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke sokken aan vlak voor dat je in bed stapt en die sokken eerst een tijdje op de verwarming (of er tussen) lekker opwarmen. En zorgen dat het voeteneind van je bed lekker warm is, door een kruik of een warm ding erin te stoppen een halfuurtje voordat je gaat slapen.
Pfffff ... ik krijg het er warm van :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik slaap....hmm lekker warm holletje
Je voeten even onder de koude kraan houden. Daarna gaan ze tintelen en worden ze warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geheel andere oplossing voor de lange termijn: ik heb gemerkt dat ik in periodes dat ik vaak naar de sauna ga, veel minder last heb van dit probleem. En dan bedoel ik niet de dag dat ik naar de sauna ben geweest, maar in het algemeen.

Blijkbaar helpen regelmatige saunabezoeken mijn lichaam bij het reguleren van de interne thermostaat.

Het werkt trouwens ook de andere kant op: als ik vaker naar de sauna ga, heb ik 's zomers veel minder last van de warmte als mijn omgeving zit te puffen en te klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat je je bed in stapt, eerst lekker in een warm badje. Dan de sokken aan en je ligt de hele nacht prinsheerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pittenkussen is ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die pantoffels kopen die je in de magnetron kan opwarmen. Kan je bij van die natuurwinkels kopen geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wissel baden voor je naar bed gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hansaplast heeft een warme voeten crème. Deze crème zou je voeten vanzelf moeten opwarmen. Dit heb ik alleen nog nooit uitgeprobeerd.

Ik gebruik altijd mijn pluizende huissokken, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer eten want er is bewezen dat je bij te weinig vet sneller koude lichaamsdelen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na laten kijken of de bloeddoostroming in je voeten in orde is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bed zodanig plaatsen dat je voeten aan de kant van de cv liggen. of sokken, maar dat voelt niet prettig naar mijn mening. maar dat is persoonlijk hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sokken aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sokken, maar ook een warm voetenbadje wil wel helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voeten in bed een tijdje flink actief langs elkaar wrijven.
De wrijving veroorzaakt warmte en het stimuleert ook de doorbloeding. Tevens wordt je er moe van en dat zorgt er voor dat je sneller in slaap zult vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist door zoveel dekbedden isoleer je de kou dus word je ook niet warm..juist de dekbedden eraf.. Lauwe douche nemen voor het slapen gaan, haar droog maken voor je in bed gaat, met warme voeten je bed in, eventueel met dunnen katoenen bedsokken aan, katoenen, ruim zittende, nacht kleding aan en een 4 seizoensdekbed of donzen dekbed gebruiken...Eventueel een hemd onder je nachtkleding..