Is het gevaarlijk om gedurende 40 minuten, zeer zoute lucht in te ademen? Dit gebeurt me bij het hardlopen op 'vers' gepekelde wegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb een tijd in een zoutfabriek gewerkt waar we soms hele werkdagen in een wolk zout stonden, dus gewoon fijn stofzout dat door de lucht ging in de vorm van een wolk.

Puur op basis van die ervaring kan ik je zeggen dat het op mij geen nadelige gevolgen heeft gehad die periode in die fabriek (nou ja, ik ben er een beetje doof van geworden, maar dat had met geluid te maken).

Puur een weloverwogen gok dus, maar ik zeg nee, het is niet gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt me niet gevaarlijk.
Mensen die aan de kust wonen, ademen dagelijks zilte lucht in en dat 24 uur per dag. Zij hebben niet opvallend meer gezondheidsklachten dan mensen die verder van de kust wonen.
In sauna's kun je in zoutcabines vertoeven om oa je luchtwegen te openen.
Het lijkt me dus geen kwaad kunnen.
Al het overtollige zout dat je inademt hoest je weer op. Lekker blijven lopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat jij zeer gepekeld noemt is in feite een heel weinig zout hoor. Het voelt wel heel sterk zo, maar het in onschuldig... Het kan geen kwaad, je slijmvlies vangt dat beetje zout af, je roggelt even en spuugt dat zo uit... Geen probleem hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, voor zover dit onderzocht is.
het brengt mij op het idee me meer te verdiepen in inademing van zoute lucht. er zijn therapieën voor zelfs.
dat is dan niet pure pekel hoor. maar in zoutkristalvorm dat in grotten gewonnen wordt.