Ik heb een ontsteking bij mijn nagel,gevuld met pus...

Als ik deze openprik,wat kan ik er dan beter opdoen...alcohol of jodium?Moet wel erbij vermelden dat de verloopdatum van de jodium 2009 is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de lollige onder ons...met alcohol bedoel ik dus niet bier,rum of zoiets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag je jodium alleen gebruiken bij schaafwonden !

Het beste antwoord

2 weken geleden zag mijn vinger er ook zo uit. Ik heb toen gevraagt wat het beste helpt. Ik heb hem niet opengeprikt maar heb er 1 dag en nacht nat verband (steriel) om gedaan en geweekt in biotex badjes en daarna ging als het pus eruit. Weg pijn en niet pijnlijk het doorlaten prikken.

Werkt echt! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De vraag is maar of dat ding wel opengeprikt MAG worden.
Laat dat even de huisarts doen, die kan ook wat doen aan de pijn dat dat even doet. En zijn jodium is niet over tijd...
14 jaar geleden
Jodium is prima, ook al is hij wat over de datum, hierdoor is de werking misschien ietsjes minder, maar het kan geen kwaad. Wel deze week even een nieuw flesje halen voor noodgevallen :)

Toegevoegd na 2 minuten:
O en de alcohol kan je beter even een glaasje drinken voor je gaat prikken, dan bloed het goed door dat is alleen maar goed, dan komt het vuil er goed uit. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je vinger in een glas warm water met Biotex doen dan wordt de pus er zo uitgezogen en wordt de wond ontsmet. Dit een paar dgen herhalen.

Toegevoegd na 11 uur:
Biotex heeft de zelfde functie als soda, wordt vaak voorgeschreven door de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens ontsteking bij mijn teennagel, dit doe ik dan in een sodabadje (warm/heet water met soda erin opgelost) dat is goed om het te reinigen en de ontsteking te verminderen, zeker als het open is en er pus uitkomt. Ik heb dit alleen bij teennagels gedaan, maar het moet ook kunnen met vingernagels, ik weet niet waar je last hebt.
Verder is jodium natuurlijk ook altijd goed, ook al is deze verlopen. Alcohol is minder aan te raden, aangezien het niet perse om het ontsmetten van de huid gaat, daarvoor zou het wel bruikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het de huisarts doen. Bij infectie is de kans op fijt aanzienlijk. Dan heb je werkelijk een zeer pijnlijk probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wonden met rood gezwollen randen en waarbij de patiënt een kloppende pijn voelt, mogen nooit gesloten worden. De gevormde pus moet onbelemmerd naar buiten kunnen aflopen om uitbreiding van de infectie in de diepte te voorkomen. Door het gewonde lichaamsdeel in lauwwarm water met soda of Biotex® te weken, wordt de wond zacht en wordt de uitstroom van pus bevorderd. Vervolgens kan de wond worden afgedekt met enige lagen vochtig gaas (dat wil zeggen natgemaakt en uitgeknepen; dat minstens driemaal per dag moet worden verschoond. Dek de geïnfecteerde wond in ieder geval nooit af met hechtpleister of wondspray.
Ontstaat er koorts en een vurige rode streep aan de binnenzijde van arm of been, dan wijst dit op verspreiding van de infectie naar lymfebanen en naar de bloedbaan. Het is dan zaak onmiddellijk medische hulp in te roepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wat ze noemen een nagelomloop krijgen als je het niet goed behandelt. Ga er maar mee in warm water zitten met soda, dan trekt het vuil eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide, pus af laten vloeien, soda badje nemen en drie maal daags vervolgen. Tussen tijds de vinger verbinden met gaas en verband en dit nat houden.
Zeker geen pleister op de wond.
Treedt er binnen 24 uur geen verbetering op dan, hup, hup, naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is een bakje met warm water met daarin soda en daar hou je ongeveer 15 min je vinger in . Omdat soda een zuiverende werking heeft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorlopig weken in biotex maar zeker naar de huisarts gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paar druppeltjes echinaforce en dan trekzalf..probeer het maar...