mag koorts 2 weken duren zonder verklaring ?

Hallo allemaal, ik heb nu al vanaf vrijdag koorts/verhoging,
steeds rond de 38 schommelend, ik voel me niet grieperig- ben ook niet verkouden, eet goed drink goed,maar maak me zorgen omdat ik zeer zelden koorts heb
ik had in t weekend de doktersdienst gebeld, die zei me dat koorts mag, tot 3 dagen dan moest ik toch echt wel de huisarts raadplegen,
zo gezegt zo gedaan
ik kreeg de assistnte aan de lijn en ik vroeg of ik n bezoek van de huisarts kon aan vragen (ik zit zelf thuis met straatvrees) nou stotterde ze, ze moest het dan maar even met de huisarts overleggen,ik heb de huisarts al jaren niet gezien , ik moest later trug bellen , ik belde trug
de assisete vertelde me toen dat de dokter had gezegt dat het waarschijnlijk een virus is ,..
ik roeg haar wat ik daarmee moest, ik moest t maar uitzieken , maar ik benniet ziek zei ik tegen haar, dat was dan mooi mee genomen,
ik vroeg haar vervolgend ghoelang de koorts mocht aanhouden,.enz e zei n week of 2 ..
ik voel me nogal aan mijn lot overgelaten ..
ik vroeg haar vervolgens waarom d wekend arts me op t hart gedrukt had vooral na 3 dagen wl de huisarts te raadplegen,... de assistente viel in herhaling en meldde dat de dokter dacht dat hebt gewoon n virus is
daar moet ik t maar mee doen ?

mag koorts echt 2 weken duren zonder dat n arts ook maar iets van t bloed nakijkt ?

wat moet ik hier nu mee ..

hoe zou u hiermee omgaan ?

Met vriendelijke groet Dorothea

Toegevoegd na 24 minuten:
hoe kan ik jullie weer antwoorden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt reageren op de antwoorden door op het woordje 'reactie' te klikken dat onder ieder antwoord staat. Dan krijg je een veld waar je kunt typen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb al paar dagen koorts,maar voel me wel ziek,vooral buikkrampen en misselijkheid...kruik op buik..niks helpt..moet ik echt naar arts..ik ben normaal nooit ziek

Het beste antwoord

Dorothea,

De dokter is in de eerste plaats verplicht bij wet en eed gevolg te geven aan jou oproep. Hij moet een bloedstaal komen nemen en controleren op infecties. Onderliggende problemen kunnen weer andere symptomen onderdrukken. Als jij erop aandringt kan hij niet weigeren! Ik wens je alvast het beste en veel beterschap. Als de dokter niet ingaat op jou verzoek dan zou ik de raad van geneesheren contacteren en je verhaal als hierboven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

neem contact op met je huisarts die weet precies hoe het zit met koorts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zegt toch dat ze dat al heeft gedaan?
En die heeft haar gezegd dat het een uitziek-virus is.
Bij rond de 38 spreekt men vaak van verhoging niet van koorts. Niet zo ernstig dus.

Bij 39 en hoger spreek je van koorts, die mag niet te lang aanhouden.

Als je gewoon te warm bent maar je niet ziek voelt kan er natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn. Te warm gekleed, huis te warm gestookt, te weinig drinken zodat je niet genoeg kan afkoelen, etc.

Hoezo ben je trouwens gaan temperaturen als je je niet ziek voelde?

Je kunt natuurlijk als je je zorgen blijft maken altijd een second opinion aanvragen. Je zorgen maken is namelijk ook vrij ongezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst: ik ben geen arts, dus dit advies is niet gestoeld op enige medische wetenschap o.i.d.

Ik persoonlijk zou me niet zo druk maken.
Je temperatuur is niet dramatisch, gewoon een verhoging.
En als je verder geen ziekteverschijnselen hebt, lijkt me er weinig aan de hand.

Maar als je je zo druk maakt, kun je de huisarts nogmaals opbellen. Geef aan dat je je zorgen maakt en erop staat om een afspraak te krijgen met de huisarts. Een huisbezoek doen artsen vaak alleen met speciale redenen (ernstig ziek/immobiliteit/etc). Houd er dus rekening mee dat je niet stante pede geholpen kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Contact opnemen met de huisarts, en zeg dat je het niet vertrouwt, en dat je hem graag wil zien. Het feit dat je 2 weken verhoging hebt, duid aan dat de kans dat er iets aan de hand is, aanwezig is. Maak duidelijk dat je, je zorgen maakt. De huisarts is verplicht om je gerusttestellen/onderzoeken. Mocht hij weer negatief reageren neem dan contact op met de huisartsenpost/ziekehuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij 38 graden heb je maar iets verhoging. Het kan ook zijn dat dit je normale lichaamstemperatuur is. Waarom neem je je temperatuur op als je je goed voelt dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen na te gaan welke huisarts je in eerste instantie gesproken hebt. Als deze je geadviseerd heeft om niet langer dan een dag of 3 de situatie aan te kijken, dan zou ik dat advies opvolgen. Langdurig aanhoudende koorts/verhoging kan duiden op een infectie of een virus. Het is verstandig om het even in de gaten te houden. Het is wel prettig als een huisarts op de hoogte is van de situatie, dus als je je niet prettig voelt bij je eigen huisarts, zou je misschien eens een afspraak kunnen maken bij de huisarts die je in het eerste advies heeft gegeven. Als je uitlegt dat je straatvrees hebt, komt hij misschien wel bij jou langs. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals bellen en zeggendat je druk op de borst hebt. Wedden dat hij dan wel komt????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je geen zorgen moet maken.
Jouw lichaam is op de natuurlijke manier een infectie aan het verwerken. Vooral het feit dat je je niet ziek voelt wijst op een lichte aandoening,
koorts is een goed bestrijding middel.
Rustig afwachten en zeker nog een week bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je een urineweginfectie.Moet je meer dan normaal plassen?Zulke infecties kunnen gepaard gaan met koorts.Vraag de dokter of hij even langskomt, dat kan toch niet zo'n groot probleem zijn.Sta op je strepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wordt jij niet ziek?
Het is toch niet erg. iedereen wordt wel eens ziek.
Het is geen falen, je hebt er geen controle over.
Duik er nou eens even in, geef je nou eens over.
Je lichaam weet veel beter hoe met deze ziekte om te gaan dan jij.
Dus laat de controle nou eens los en laat je lichaam het werk doen. Jouw lichaam zit op jouw toestemming te wachten!