als je dood bent of in coma ligt denk je dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Coma: mogelijk, ja; dood: onmogelijk, nee.
Zoek ook maar eens op "locked-in syndroom".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Locked-in-syndroom
http://en.wikipedia.org/wiki/Locked-in_syndrome

Antwoorden (3)

Als je dood bent denk je niet meer als je in coma ligt weet niemand het antwoord dat is niet bekend.
ronron1212
10 jaar geleden
In coma zouden je hersens nog kunnen werken (zie BDE ervaringen), maar bij hersendood doen ze al niets meer, terwijl je lichaam nog wel (gebrekkig) functioneert en bij overlijden uiteraard ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar is geen uitsluitend antwoord op gegeven. De ene mens gelooft dat het denken alleen wordt voortgebracht door de hersenen. De ander denkt weer dat de ziel het denken beheerst en dat de hersenen er enkel zijn voor de aansturing van het lichaam. Bij de eerste theorie zou men dus tijdens een coma kunnen denken en bij de dood niet. Bij de tweede theorie is zowel denken tijdens coma als tijdens de dood mogelijk. Het is dus meer een kwestie van geloof gezien hier geen harde feiten voor bestaan.