Als je elke dag rode ogen heb terwijl je goed slaapt is dat slecht?Moet je daarvoor naar de dokter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Rode ogen kunnen inderdaad, zoals nelly zegt, duiden op allergieën.
Maar ook op een zuurstoftekort in je ogen.
Als het oog niet genoeg zuurstof krijgt legt het lichaam extra aderen in de ogen aan, om meer zuurstof aan te kunnen voeren.
Een zuurstoftekort in je ogen kan je krijgen door bijvoorbeeld fout contactlensgebruik.
In beide gevallen is dus een bezoekje aan je (oog)arts aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rode ogen kunnen ook een reactie zijn op iets, bv op dieren of stof of hooikoorts. Dus ik zo zeker eens even bij de dokter langs gaan, een paar druppeltjes kunnen je afhelpen van je rode ogen, als een allergische reactie de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals eerder is gezegd dit kan een allergie zijn.
Ik zou toch even je kamer reinigen dus stof-clean maken!
Heeft hier geholpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds een week ongeveer, is het hooikoorts-seisoen begonnen, de hazelaars en elzen bloeien.
Rode ogen van de hooikoorts gaat vaak gepaard met jeukende of branderige ogen.
Is dat niet zo, ga even langs de dokter voor advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon wat minder blowen!

Maar oke:

http://www.oogartsen.nl/oogartsen/hoornvlies_slijmvlies/rood_oog/

Ik hoop dat je ogen er niet zo vies uitzien als op sommige plaatjes op die site!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je hooikoorts hebt, ik zou toch ff langs gaan. Je weet maar nooit!