Hoe verhoog ik mijn bloeddruk?

Ik heb pasgeleden een blackout gehad, ik bespaar de details, maar het was geen kleine blackout.
Sinds ik die hevige blackout heb gehad is mn geheugen zeer slecht geworden, vooral het korte termijn geheugen..

Ik heb een aantal verhalen gelezen en ben eens gaan opzoeken hoe je dit nou kan voorkomen, ik vond niks bruikbaars maar ik wilde liever niet naar de dokter. Het komt door een te lage bloeddruk, zouden vitamine pillen werken? Ik heb al een lange tijd drop en koffie geprobeert, maar die blijken niet te werken.

Dus mijn vraag: "Hoe verhoog ik mijn bloeddruk?"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hier een aantal tips om de bloeddruk te verhogen.

Gebruik bepaalde kruiden zoals rozemarijn of bonenkruid.
Train je hart en bloedvaten door veel te bewegen.
Drink regelmatig bieten en wortelsap.
Eet in plaats van wit brood volkorenbrood.
Pollenpreparaten en ginseng verhogen de bloeddruk.
Drink zoethoutthee.
Eet dropjes maar doe het wel met mate.(gebruik wat meer zout)
Als jij je slap gaat voelen neem een glas cola.
Neem ijzerhoudende producten zoals spinazie en (appel)stroop.
Eet elke dag vlees.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel ik heb hier heel veel aan ! ;)

Andere antwoorden (1)

Rosemarijn is ook als etherische olie verkrijgbaar en kan je in een bad doen, werkt ook bloeddrukverhogend. Maar het is zondermeer aan te raden om toch even naar de huisarts te gaan om zeker te weten dat er geen andere oorzaak is!