Kort en bondig kan gezegd worden dat door stress extra melkzuur in het zweet terecht komt. Hierdoor sterft de haar voortijdig af en ontstaat vroegtijdige kaalheid. Hoe dit proces precies werkt staat hieronder beschreven.

http://www.uw-kapper.com/haarproblemen/haaruitval-stress/haaruitval-stress.html

Wat het plotseling grijs worden betreft:
Er zijn voor de wetenschap nog heel wat ongekende zaken in verband met oorzaken van grijs haar.
Factoren zoals stress, arme voeding/ondervoeding, medische aandoeningen, drugs en bijwerkingen kunnen vaak een rol spelen bij hoe vlug en in welke mate iemand grijs wordt.

In sommige gevallen kan het haar opnieuw naar zijn normale toestand terugkeren wanneer de aandoening behandeld wordt en de oorzaak weg is.
In de meeste gevallen echter is grijs haar gewoon een onderdeel van de natuurlijke progressie van iemands lichaam.

http://www.kapsels.net/tips3/grijs-haar.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Grijs worden en uitvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En mijn man had voor wanneer hij een spannende lezing moest geven altijd last van roos, na de lezing trok dat wwer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
extreme haaruitval

Toegevoegd na 1 minuut:
sommige mensen worden in korte tijd extreem snel grijs ( zie wouter bos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tante die in een half jaar grijs is geworden door extreme zorgen en stress.
Ik vond het ongeloofelijk, maar het is echt gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader werd in 1 dag helemaal grijs na een ongeluk waar hij verantwoordelijk voor was... het kan soms heel snel gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar wordt nooit sneller grijs worden dan de snelheid waarmee het groeit. Grijze haren komen uit je hoofd, broodje aap verhalen als die van jouw komen uit je duim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ik was er zelf bij dus ik geloof het zeker wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is onmogelijk.
Het kan uitvallen, grijs worden of zelfs erg vet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langdurige stress en verhoging van de cortisolspiegels in het bloed kunnen schadelijk voor de gezondheid zijn, omdat het gepaard gaat met een verandering in de werking van het immuunsysteem.

.... zie verder bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffff, als ik een stressvolle dag heb gehad willen mensen nog wel is zeggen: heee, je haar danst:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belemmert de opname van bepaalde vitaminen. Zoals de B. Als dat het geval is kun je siliciumtabletten nemen.