490 calorieën per portie, is dat veel?

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor een avondmaaltijd

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat hangt geheel van de inhoud af. Gaat het om een kant-en-klare maaltijd, dan is het vrij normaal. Gaat het om een zak chips, dan is het veel
Ritsuka
9 jaar geleden
Waar bestaat het uit? Je moet je niet blind staren op alleen kcal, voedingswaarde is ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is zeer weinig, je zal kcal bedoelen, dat is 1000 keer zoveel. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik bedoel kcal!

Antwoorden (1)

Voor een snack wel.
Voor een ontbijt of lunch is het aan de ruime kant.
Voor avondeten is het aan de krappe kant.

Je mag 2000-22000 calorieen per dag hebben, in 3 maaltijden en 2-3 tussendoortjes. Als dit dus per tussendoortje is, blijft er niet veel over.
Maar als het je avondeten is, zijn je andere maaltijden en tussendoortjes relatief vrij groot.

Een handige verdeling (maar niet al te precies !) is ca 700 voor avondeten, 500 voor ontbijt en 500 voor lunch, en 300-500 aan tussendoortjes. Met gezonde tussendoortjes lukt dat zeker, met chips en chocola wordt het lastiger. Is je avondeten wat zwaarder, kun je in de ochtend en middag iets minder eten of minder snoepen.

Dat je geen avondeten moet laten staan om te kunnen snaaien spreekt hopelijk voor zich. Tenzij je fruit als tussendoortje eet en je avondeten een vette kant en klare pizza is ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een nulletje teveel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is mijn favoriete hoeveelheid ;-)
Nulletje teveel uiteraard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, plus dan, in plaats van 2000-22000 is het 2000-2200 calorieën per dag :)