Klopt het als je cholecalciferol gebruikt je een extreem lage vitamine D waarde hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit hoeft niet altijd het geval te zijn! Cholecalciferol wordt ook gebruikt als extra aanvulling op de vitamine D. Dit hoeft dus geen tekort van te betekenen. Een voorbeeld hiervan is een kind vanaf 4 jaar. Kinderen hebben extra veel vitamine D nodig omdat hun botten nog snel groeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cholecalciferol = vitamine D. Als je dat extra slikt hoeft dat niet per se op een tekort te doden, het kan ook geslikt worden door mensen in de risico groep of door sporters (door hun inspanning lopen kans op een tekort).

Toegevoegd na 1 minuut:
Cholecalcifor is een vorm van vitamine d3, niet de enige vorm overigens.