Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

uitslag en ochtend urine

mijn voeten en onderbenen vertonen uitslag
het jeukt en het jeukt, krabben krabben
de zalfjes van de huisarts helpen niet

mijn zus gaf mij de volgende vreemde tip
vang je ochtend urine op

en smeer je jeukplekken daarmee in
dat schijnt heel goed te helpen
weet iemand hier iets meer van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
896

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heb ik toevallig wel ervaring mee, en ik kan je vertellen dat het prima werkt. Ik had altijd uitslag en jeuk aan mijn voeten en alle mogelijke middeltjes, ook dan de dokter, al geprobeerd, toen ik die tip kreeg.
En ach, baat het niet, het schaadt ook niet, dus ik heb een week lang voetenbadjes genomen in (verse) ochtendurine, en sindsdien (het is ruim 15 jaar geleden) ben ik er helemaal vanaf. Is ook nooit meer nodig geweest. Insmeren heb ik niet geprobeerd, gewoon voetenbadjes, kwartiertje ofzo, en dan NIET afspoelen en schone katoenen sokken aan.

De werking berust natuurlijk op het bestanddeel ureum, dat ook wel in de meeste zalfjes zit die je van de dokter krijgt, maar blijkbaar werkt het vers van de bron - of wellicht zelfs als het van jezelf is - beter dan in de synthetische vorm. Daar heb ik namelijk nooit heil van ondervonden.

Ik heb het ook meerdere mensen aangeraden, en degenen die het geprobeerd hadden waren zeer tevreden. Degenen die het vies vonden en niet wouden doen, krabben en tobben nog lekker door. Ieder zijn eigen keus natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het vaker gehoord. Het helpt ook bij wintertenen. Urine van jezelf heeft geneeskrachtige werking.

Er zijn zelfs mensen die hun ochtendurine drinken (ik zelf hou het liever bij een bakkie koffie).

Ik zou zeggen: Probeer het gewoon eens uit (dat insmeren dan he). Mocht het helpen, dan is het wel vele malen goedkoper dan welk zalfje dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding