als je iemand ziet met twee gebogen plastic slangetjes uit de neus, wat is er dan aan de hand?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk krijgt die persoon zuurstof toegediend via die slangetjes. Die persoon heeft dus medische problemen met de ademhaling.
Ritsuka
8 jaar geleden
meestal gaan die slangetjes naar een zuurstoftank
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld: copd

Het beste antwoord

Die slangetjes komen niet UIT de neus, maar steken er een klein stukje in. Het is een zogenaamd "brilletje" of "zuurstofbrilletje" dat lucht of zuurstof kan toevoegen. De persoon met het "slangetje" zal dan ook altijd iets van een pomp of een tankje bij zich hebben.

Het kan puur normale lucht zijn die uit het slangetje komt, en met iets meer kracht in de neus wordt geblazen zodat het ademen makkelijker wordt, of er kan zuurstof door geblazen worden, zodat het ademen EN makkelijker EN efficienter wordt.

De persoon in kwestie heeft dus altijd een probleem met de longen / ademhaling. Het "brilletje" is een lichte vorm van beademing / ademhulp.