Niet ziek voelen bij hoge koorts. Hoe kan dat?

Een tijdje terug had ik 40,5 graden koorts (ik had een urineweginfectie). Het gekke is dat ik me helemaal niet ziek voelde . Als ik vroeger bijv. 39 graden koorts had, voelde ik me knap beroerd en nu had ik het weliswaar heel erg koud maar ik voelde me verder gewoon fit. Ik vind dit erg raar en vraag me af of dit vaker voorkomt.

8 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
mischien is je thermometer stuk

Het beste antwoord

Het gebeurt wel dat iemand koorts heeft en zich behalve beetje rillerig verder goed voelt. Rillen doet je lichaam automatisch om warmte mee op te wekken om de ziekteverwekker te bestrijden.
Je hoeft je inderdaad niet echt ziek te zoelen als je koorts hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pieterke
6 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja hoor dat kan. ook ik heb vaak urineweginfecties; soms helemaal geen koorts en voel me doodziek en de andere keer alleen een beetje moe en wel koorts.