hi,

tuurlijk zijn die er online.
Kijk maar een op www.gezondheidsplein.nl
voor het online spreekuur heb ik ook weleens gedaa voor het weekend.

Ze zijn er op bepaalde tijden.
op vrijwiliige basis
sommige zijn al arts alleen nog onder begeleiding, dus dan zou je je email moeten en dan met 24 uu geven ze je atwoord.
Tenzij het dringend is dan ben je de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja die is er:

http://www.askadoctornow.com/

Echter, ga niet uit van enwebsite om medisch advies in te winnen. Een huisarts is 99% van de tijd ene betere oplossing. Die kent je medische geschiedenis, kan je in de ogen kijken en je pols nemen. Een arts via de chat kan dit alles niet. De beste artsen lezen tussen de regels door, en diagnosticeren niet alleen op basis van wat je te zeggen hebt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Dokters hebben het heel druk en kosten een heleboel geld, dus die gaan nergens heen om gratis te chatten over hun werk.
Er zullen gerust chatboxen en fora zijn waar ook wel eens een dokter zit, maar dan niet met dat doel.
Als je medische problemen of vragen hebt, kun je ze wel hier en daar op Internet stellen, maar de antwoorden die je krijgt zijn 99,9 % van leken (en als je geluk hebt onderlegde leken of ervaringsdeskundigen), maar zelfs een arts zal je in alle gevallen moeten zien om een echte diagnose te kunnen stellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Herstel : nee, niet in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Videochatten zelfs: http://healthbell.nl/ :)
Vragen stellen kan wel of het online is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die had ik ook gevonden, maar dat is gewoon een forum met leken onderling, geen artsen. Staat ook wel min of meer in de disclaimer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Marleen, hij zag er zo echt uit.
Ik weet dat er eind vorig jaar een huisarts begonnen is met spreekuren via Twitter.
Zie artikel op onderstaande bron:
http://medischcontact.artsennet.nl/nieuwsartikel/Huisartsenspreekuur-op-Twitter.htm

Enig nadeel is dan wel dat je kwaal voor heel de wereld te lezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon omdat je een dokter leuk vindt, of met medische vragen? Dat laatste hoop ik niet, via een typeverhaal een diagnose stellen lijkt me geen goed idee. Daarbij zul je, als er echt iets is en medicijnen nodig hebt toch via een arts moeten doen. Heb je dringende medische vragen, die niet kunnen wachten tot morgen? Bel dan de huisartsenpost, de assistente kan je soms al heel erg op weg helpen zonder dat je naar de post hoeft.