Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de meest effectieve manier tegen slaapgebrek?

Ik ben muzikant en dit kan tot drukte leiden. Zo heb ik over 2 weken een optreden in de Efteling en om 1 uur is deze afgelopen, dan ben ik ongeveer om 2 uur half 3 in Eindhoven op het vliegveld om naar Londen te vliegen en daar weer te gaan spelen. Mijn vliegtuig vertrekt om 8 uur dus ongeveer een uurtje van tevoren ga ik richting de gate etc. In het vliegtuig kan ik niet slapen ..

Normaal slaap ik zo'n 6 a 7 uur per dag. Na een lange nacht schrik ik wel eens wakker na vier uur slaap en voel me geestelijk enorm slecht en ben enorm misselijk. Als ik dan eenmaal doorslaap heb ik er geen last meer van. Nu ben ik bang dat ik die dag minder dan 4 uur kan slapen .. dus de vraag: wat is de meest effectieve manier tegen slaapgebrek? hoelang zal een powernap nodig zijn? en hoe voorkom ik dan met minder slaap de misselijkheids- en geestelijke klachten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
875
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uitgerust beginnen, dus de week ervoor geen gekke dingen doen. http://lifehacker.com/how-long-to-nap-for-the-biggest-brain-benefits-1251546669
Ik denk dat als je wakker schrikt je halverwege een cycle zit. 30 min of 90 minuten is dan beter dan 60 minuten. En 3 uur is dan mogelijk beter dan 4 uur
Dit soort dingen zijn ook persoonlijk.
Persoonlijk zou ik elke minuut slaap pakken die ik krijgen kan op zo'n dag.
En afhankelijk van je budget smiddags in zowel Nederlands als in Londen een plek regelen om even de ogen dicht te doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tussendoor veel koffie drinken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt er in ieder geval voor zorgen dat je voor de dag van vertrek goed bent uitgerust en dat je genoeg slaap hebt gehad. Je zou ook veel koffie kunnen drinken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden