Is lachen gezond, of train je meer spieren ter voorkoming van rimpels als je fronst?

Iemand heeft mij eens verteld dat je met lachen minder spieren gebruikt dan met fronsen is dit waar? En waarom lachen er dan zo weinig mensen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Lachen is vooral gezond omdat je dat doet omdat je blij bent en je dus ontspant. Je gebruikt inderdaad minder spieren dan bij fronsen, maar fronsen is een minder ontspannen bezigheid. Spontaan frons je niet omdat je blij bent. Je kunt wel fronsen of grimassen als aangezichtsspieroefening.
Helaas schiet verplicht lachen aan het doel voorbij, maar als ik kan kiezen tussen verplicht fronsen of spontaan lachen, weet ik wel wat ik liever doe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat lachen gewoon gezond is, omdat je dan blij bent. En als je, je goed voelt komt dat ten goede van je gezondheid...

Vroeger hing er altijd recht tegenover de stoel bij de tandarts een poster van een lachende baby. Hier stond dan iets bij als dat je met sjagerijnig kijken 3 keer zoveel spieren gebruikte dan de 21 die je nodig had om te lachen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij lachen gebruik je het meest aantal spieren rond de mond en die zijn talrijker dan die van het voorhoofd. er lachen zo weinig mensen omdat ze niet uitgaan van bovengenoemde oefening maar te zeer bewust zijn van de bittere ernst van dit aardse leven. Daar valt niet mee te lachen.