Wie verbruikt er nou meer anti depressiva?

Welke groep slikt in Nederland meer anti depressiva? Mannen of vrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vrouwen, omdat ze eerder naar de huisarts gaan met depressieve klachten of angstklachten dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat weet ik toevallig: vrouwen.

Vrouwen zitten iets vaker in situaties die ze niet kunnen veranderen, en waarin ze zichzelf niet kunnen verwerkelijken dan mannen. Als ze met hun neerslachtige gevoelens hierover bij de dokter komen, kan die ook niks veranderen aan de omstandigheden, maar dempt het verdriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen slikken meer antidepressiva. Als vrouwen kwaad zijn is de algemene tendens om die emotie te slikken, niets te zeggen en daardoor slaat het naar binnen, met o.a. als gevolg depressiviteit.

Mannen daarintegen, zij zijn ook kwaad, maar gooien het er wel uit, ze schreeuwen, worden agressief, gaan racen in de auto, reageren zich vaker af op hun omgeving (lees: vrouw die dat weer slikt).

Dit bovenstaande is natuurlijk globaal genomen, er zijn altijd uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal gebruikers van antidepressiva ligt tweemaal hoger bij vrouwen dan bij mannen (16,9% tegenover 8,7% in 2008). Dit klopt met het gegeven dat depressie tweemaal meer voorkomt bij vrouwen dan bij mannen. Overigens worden antidepressiva ook gebruikt bij de behandeling van angststoornissen, die eveneens frequenter voorkomen bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch heb ik begrepen dat ondanks dat vrouwen meer anti depresiva slikken het zelfmoord aantal hoger is bij mannen. mannen zijn fysiek sterker maar psychisch zijn vrouwen sterker. dus ik vind het raar dat het antwoord vrouwen zou zijn....
op de 150 zelfmoordpogingen zou er drie-derde man zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwen slikken meer, mannen hebben meer testosteron welke naast bijv. sexlust zorgt voor meer positiviteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mannen,
Die mogen of willen niet weten voor een ander als ze verdriet enz hebben. Meestal zijn dat van die binnevetters. Vrouwen huilen wat makkelijker en dat ontlast ook erg. Mannen slikken de antidepressiva gemiddeld langer dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen slikken meer anti-depressieve.
Komt door o.a hormonen en vrouwen durven ervoor uit te komen en gaan naar een dokter.Mannen zijn stoer en willen dus geen kleur bekennen.