Hoe kunnen we meer gezonder leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kunnen we meer gezond leven?
OF
Hoe kunnen we gezonder leven? "Hoe kunnen we meer gezonder leven?" klopt niet helemaal sorry.. moest 't even zeggen ;)

Antwoorden (11)

Door bewuster te leven!

Kies je voeding bewust. Niet roken en matig alcohol. Vermijdt zoveel mogelijk stress en zorg voor voldoende lieve mensen om je heen. Wees goed voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leeft gezonder als je meer leeft.
Je leeft meer als je gezonder leeft.

Dus doe beide en ontvang beide.

LEEF vooral meer! Dat is zo gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door meer te voelen wat voor jouw specifiek nu gezond en ongezond is. Je zult daarmee je gevoel moeten vergroten. Gevoel voor je lichaam, de goede en slechte ervaringen. Gevoel voor je geest, goede en slechte ervaringen.

Leer aan te voelen wat je lichaam nodig heeft in aandacht, voedsel en andere zaken.
Haal vanuit de ratio de ongezonde zaken weg: zoals stress, patat, chips, enz.
Leer voelen wat jou lichaam niet zo goed kan verteren, misschien melk, kaas, kip, varken, spinazie, enz.
Leer voelen wat je lichaam op dit moment nodig heeft: waar heb je trek ik.

Je kan natuurlijk luisteren naar de adviezen van de voedingscentrum, maar dit is te gegeneraliseerd terwijl iedere persoon uniek is. De gezondheid kan beter dan dat. Alleen jij weet wat jij kan verdragen of niet. Daarin zul je gevoeliger moeten worden.

Onderzoek jezelf op: lichaam, geest, voedsel, sport, fitheid, helderheid. Uiteindelijk komt alles samen als 1 geheel: JIJ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allerbelangrijkste, minder eten.
Veel en regelmatig water drinken.
Liefst geen vlees eten.
Geen melk drinken.
Twee stuks fruit per dag.
Geen frisdrank en alcohol.
Groente niet te gaar koken.
Leren luisteren naar je lichaam.
Regelmatig leven.
Genieten van het leven.
Laat anderen toe in je leven.
Gun je optijd rust.
Laat liefde toe.
Deel het met een ander.
Tel de goede en niet de slechte dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je in principe in eigen hand!( en mond).

Toegevoegd na 6 minuten:
Neem nooit een gezondheidsadvies aan van iemand die er ongezonder uit ziet dan jij!
(Henk Mutsaers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil nog een advies voegen of benadrukken an al de goeie antwoorden die je hebt gekregen: Humor, blijf lachen! Het verbetert je gezondheid en geeft een duidelijk verbetering voor je levenskwaliteit.

Onderzoek door Professor Sven Svebak van de universiteit van wetenschap en technologie in Noorwegen (UTNU) heeft bewezen dat de positieve effect van humor op de gezondheid is aantoonbaar tot de leeftijd van 75 jaar.

Het onderzoek is onlangs gepubliceerd in The International Journal of Psychiatry in Medicine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niet alleen bewust en gezond te eten en te bewegen, maar ook door je bewust te zijn van alles wat het leven je aan fijne dingen te bieden heeft. Door elke dag te begroeten en te zien als de mogelijkheid er iets moois van te maken.
Door niet alleen te zien wat je allemaal niet hebt, maar juist wat je wel hebt.
Dus niet een halfleeg, maar halfvol glas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minderen met zout en verzadigde vetten levert met weinig inspanning al een groot gezondheids voordeel op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond eten en drinken, niet roken, dagelijkse lichaamsbeweging en stressbeheersing.
Een gezonde en gevarieerde voeding (dagelijks minimum 5 porties vers fruit en groenten, goede balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten, matig alcoholgebruik) alsook dagelijkse fysieke activiteit (wandelen, fietsen, sporten) kan ziektes voorkomen of snellere genezing betekenen. Deze levensstijl biedt ook meer kans op een scherp geheugen en goed concentratievermogen, alsook meer kans op een langer leven en minder risico om plotseling te sterven. Een ernstig nadeel van roken is een verminderde doorbloeding en dus een verminderde aanvoer van voeding en zuurstof. Stress en spanning eisen hun tol, zij roven de bouwstoffen in het lichaam. Vermijd stress en maak tijd voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet gezond, van niks teveel [ook 80 wortels per dag kan slechte invloed hebben xD] en beweeg voldoende, kom eens buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je gelieve niet moet roken ,dat je matigen moet met alcohol, dat je op je voeding moet letten, en dat je veel moet bewegen en op je vocht gehalte moet letten das iets wat je ondertussen waarschijnlijk al wel weet. maar dat je kalmte en rust de kans moet geven in een gezonder leven moet je ook niet vergeten.regelmaat is belangrijk en lichaams verzorging ook. geniet van de kleinere dingen en vermijd stress zoveel mogelijk . das gezonder dan iedere dag je blaadje sla of lepel levertraan met tegenzin naar binnen werken.