kan je veel last van de warmte hebben?

ik liep net met me moeder in de winkel en ben weer na de auto gegaan omdat ik heel raar werd voor me ogen beetje duizelig en gevoel flauw te vallen en heb het benauwd vind dit heel eng me moeder zegt kan komen door de warmte maar is dat ook zo ben beetje bang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had je toen last van warmte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de winkel viel wel mee stond by de koeling. ma buiten en in de auto wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook een beginstadium van hyperventilatie zijn

Antwoorden (8)

Dat heb ik ook en dat komt zeker wel door de warmte.
Probeer genoeg zout binnen te krijgen, eten en veel drinken. Meer kun je niet doen.
Misschien nog wat vitamine C slikken voor de weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan héél goed! Sommige mensen kunnen slecht tegen de warmte en kunnen zeker flauwvallen!

Zorg er voor dat je genoeg koud water bij je hebt en een pet of wat anders op je hoofd draagt.

Het is nu eenmaal erg vochtig hier in Nederland en dat gaat niet goed samen met de hitte.

Dit kan ook gebeuren als je naar een warm land gaat waar het normaal warmer is dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zeggen niet voor niks: bevangen door de warmte.
er is in principe niets engs aan de hand. je hebt misschien toevallig een keertje een lege maag of te weinig gedronken, of laag bloedsuiker, er zijn veel redenen wat de emmer kan doen overlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je zo voelt moet je je niet te veel inspannen. Bang zijn is niet echt nodig. Wel regelmatig drinken en een keertje extra (lauw) douchen.
Tip: in de schaduw zitten, beetje in de wind, ontspannen blad of boek mee en een potje thee.
Nu en dan een kaaskoekje, of een andere zoute knabbel, goed insmeren en je niet druk maken.
Hoed of pet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer winkels te vermijden die op het moment de airco
in gebruik hebben
het verschil van temperatuur met buiten en binnen kunnen je ook duizelig maken
als je verder gezond bent is dit vaak de reden
ik heb t zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik voel mij ook duizelig.
af en toe met wat water in het gezicht helpt een beetje.
het is fris. opfrissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk van de warmte . Je bent misschien uit je ( of moeders ) auto gestapt waar misschien de airco aan gestaan heeft , en komt dan in een ( misschien benauwde ) winkel en krijgt een warmte aanval (waarschijnlijk) . Het kan ook zijn dat je te weinig vocht tot je genomen hebt ? , doordat je veel vocht uitgezweet hebt ben je ook veel zout verloren , en dat moet je ook aan vullen met bijv. bouillon - zoute drop -zoute crackers .Maar het kan ook zijn dat je bloeddruk niet in orde is ! zoals je het omschrijft denk ik aan vocht en zout . Beterschap Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel last van de warmte ....gisteren nog net voor het onweer.
Tijdens het onweer heb ik het meest last en heb soms het gevoel te stikken.
Hoe behelp ik me.....Zorgen voor zoveel mogelijk zuurstof...door ventilatie (ventilator op 10) en of inhaler (met areosol)
Afkoelen met natte handdoek en fris (niet koud) water drinken
Niet inspannen , maar blijven bewegen