Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stinkende ontlasting.

Waardoor zou je ontlasting heel erg kunnen stinken, erger dan normaal, en wat doe je eraan?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik drink niet, eet niet zó veel vlees, de ontlasting ziet er normaal uit, maar het ligt denk ik ook niet aan het eten.
Het is bijna altijd zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

voedsel, veel vlees.. Juist in het bbq seizoen.. Een bacterie kan ook nog, maar als je verder geen klachten hebt zou ik het op vlees houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stinkende ontlasting kan er ook op duiden dat je lichaam zichzelf aan het reinigen is.

Dat merk je vooral na het eten van asperges (goed voor blaas en darmen), Kellogs gepofte rijst met honing. Honing doet het 'm.

Het is niet altijd een slecht teken. Wat je eet moet er ook een keer uit en dat kan gewoon een geurtje meegeven.

Misschien handig in vervolg op te letten met wat je eet zodat je geurtjes kunt voorkomen.
Erg is het zeker niet.:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het 1 malig of even is niks doen.
Structureel kan het wel op een ontsteking van de darmen wijzen, vaak voelbaar aan je linkerzij. wat zeurderig gevoel. Kijk ook naar je productie of die er gewoon uit ziet
ALs er een ontsteking in d edarmen zit dan zie je dat wel aan de ontlasting, meestal wat slijm er tussen.

Blijft het duren, ga toch maar even met de huisarts praten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berucht op dit terrein zijn: eieren, en ook andere dierlijke producten (melk, vlees, vis ) Verder koolsoorten, (spruiten) rapen, veel knoflook, prei en sterk gekruide gerechten. tenslotte: grote hoeveelheden alcohol.
Verder kan een ontsteking in maag- of darmkanaal het aroma negatief beinvloeden..
Wat je eraan doen kunt?
Viooltjessoep vooraf? Een paar dozen aardbeien met yoghurt mengen?
Ik denk eerlijk gezegd dat een luchtverfrissertje bij de hand het meest effectief is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je peteh-bonen gegeten hebt in een Indonesisch gerecht.
Is wel over na één keer 'gaan'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontlasting die erg stinkt, wijst vaak op een verkeerde of overvloedige voeding en een gedegenereerde darmflora. Hierdoor ontstaat gisting en rotting (het ontbinden van eiwitten) in de darm, waarbij giftige ontbindingsproducten kunnen ontstaan. Vooral rotting kan veel stinkende zwavelverbindingen opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ontlasting stinkt zodra ik vitamine pillen neem. Ik heb niet uitgezocht of het de B-complex of C zijn. Ik denk het eerste.
Maar dan gaat ook of juist de urine stinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding