Op vakantie last gekregen van diarree maar is na 2 weken nog niet over wat nu?

Ik heb op vakantie in Egypte last gekregen van diarree, hele heftige diarree. We zijn hiermee naar een apotheek geweest en heeft mij verschillende medicijnen voorgeschreven, na 3 dagen moest alles over zijn. maar helaas..

Nu ben ik weer terug in Nederland, in de hoop dat het hier wel over zou gaan, maar nu blijf ik het nog steeds heel erg. (om de 4 minuten zit ik weer op de toilet, waterige diarree.)
Ik heb de huisarts al gebeld mar die laat mij hier gewoon mee doorlopen, terwijl ik het gevoel heb dat ik elk moment kan gaan flauwvallen, ook zweet ik heel erg, hele erge buikkrampen, misselijkheid, ik zie continu heel wazig en telkens allemaal zwarte vlekken, heel draaierig, handen en voeten tintelen helemaal. (maar heb geen koorts!)

Ik blijf verder wel heel veel drinken!
Ook hier in Nederland heb ik allemaal diarree remmers gebruikt, maar niks mag baten.

Heeft iemand anders misschien nog tips wat ik kan doen, want ik word hier heel moedeloos van.

Toegevoegd na 6 uur:
Vandaag toch nog contact opgenomen, ik moest direct langskomen.
Na onderzoek werd me medegedeeld dat er een infectie of een bacterie in mijn dikke darm zit, morgen word er wat op kweek gezet ik heb verder niks gekregen tegen de diarree behalve zout, suiker drankjes.. Dus morgen/overmorgen hopelijk meer informatie!

Toegevoegd na 6 dagen:
Na heel veel aandringen bij de huisarts, hebben ze kweekjes gezet, hiervan krijg ik maandagmiddag uitslag, maar tot nu toe is alles nog hetzelfde...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar betaal je dan elke maand je dure eigen bijdrage voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gedaan!Of het om een bacterie of een amoebe gaat maakt voor de klachten niet zo gek veel uit, wel voor de behandeling. Ook een aantal ernstige darminfecfties kunnen spontaan genezen, hoewel het langer duurt dan een eenvoudig 'buikgriepje'. Maar je moet natuurlijk niet aan de complicaties bezwijken, zoals uitdroging. Diarree met heftige bijkomende klachten, die niet na een paar dagen over is hoort onder de aandacht van de huisarts te komen en bij kleine kinderen bij voorkeur nog sneller. Laat je ons weten hoe het je verder vergaat? En natuurlijk ben ik heel benieuwd wat precies de oorzaak van je ellende was. Sterkte verder en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe is het nu met de diarree?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allemaal nog steeds niet veranderd, met veel moeite kon ik bij de huisarts vandaag toch voor elkaar krijgen dat ze wat op de kweek gaan doen!
Echt heel absurd, maar nu is het wachten op de uitslag...
Erg benieuwd wat het nu eigenlijk is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn ook benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vandaag de uitslag gehad, ik heb samonella bacterie opgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu? Zijn daar medicijnen voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helemaal niks het moet vanzelf overgaan, maar het gaat nu al een stuk beter!

Antwoorden (18)

Naar de huisarts.

Toegevoegd na 3 minuten:
En goed drinken. Voorkomen dat je uitdroogt, zeker met deze warmte. ORS drinken.
Wat ook goed helpt is witte rijst koken in bouillon en het afgietsel (afgekoeld) opdrinken. Dat vult je zouten en mineralen aan en maakt de ontlasting wat dikker. Ondertussen moet je naar de oorzaak van de diarree laten kijken, want de ontlasting dikker maken kan onderliggende (mogelijk ernstigere) problemen verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar daar mag ik dus niet heen van de assisent die heeft overlegd met de huisarts... :S
Die laat mij dus doorlopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maar naar een andere huisarts. Je kunt je nooit genoeg laten onderzoeken. Je hebt er recht je te laten onderzoeken door een arts. Bovendien heb je recht op een second opinion.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij en alleen jij zelf bepaalt of een consult aan een huisarts wenselijk is. Dit is absoluut niet ter competentie van de assistent(e). Deze kan natuurlijk wel je klachten inventariseren maar zeker niet een blokkade vormen tussen jou en jouw huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar tegenxinnig
Ik zou toch terug gaan naar je huisarts en vragen om een antibiotica. Je hebt zeer waarschijnlijk daar een bacterie gekregen die alleen met een goeie antibiotica weg gaat.
Laat je niet te snel wegsturen bij een huisarts!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik ook last van gehad. Dat kwam door het drinken uit pakjes.

Eenmaal thuis bleef het ook even.

Als ik jou was zou ik de huisarts opbellen en zeggen dat het spoed is. Zorg dat je heel veel water drinkt en licht verteerbaar eten.

Weet je zelf wat de reden is dat je hier last van hebt? Kraanwater gedronken, soep, etc?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je laten onderzoeken voor parasieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het nu weekend is zou ik per direct contact opnemen met de huisartsenpost in jouw buurt. Danwel melden bij eerste hulp van het ziekenhuis. Diarree dat zolang aanhoud en waarbij geen middel helpt en het feit dat je dit in Egypte hebt opgelopen zou toch kunnen duiden op buiktyfus. Een snelle behandeling lijkt mij dan ook gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was een verwijskaart voor de internist vragen, dit duurt te lang! Uitdroging ligt op de loer en dan ben je nog verder van huis. Ik zou het verder zoeken!
Ik wil je niet bangmaken maar in zo`n land kan je van alles oplopen; parasieten, bacillen, bacteriën...
Voor alle zekerheid, omdat niets lijkt te helpen, zal je huisarts hier wel aan meewerken.
amc
13 jaar geleden
Dit klinkt natuurlijk helemaal niet goed!
zijn al heel wat goede adviezen gegeven hier.
Ik zou zeggen: Neem contact op met de arts en geef aan dat het ernstig.
Wil hij alsnog niet jou behandelen (wat ik bijzonder vreemd zou vinden), dan moet je naar een andere arts of ziekenhuis..

Maar zorg dat mensen hier naar kijken want dit is niet gezond!!!

Toegevoegd na 23 minuten:
"dat het ernstig is". Ik maak weer eens mijn zinnen niet af;)
Excuses!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisarts direct bezoeken en niet af laten schepen. Mijn dochter heeft het opgelopen in Nicaragua en heeft er drie maanden mee gelopen voor het over was. Ook kan je er gevolgen aan overhouden als je het niet snel genoeg laat behandelen. waakzaamheid geboden dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als diarree zo lang aanhoudt is dat zeker een reden voor behandeling. Als de eigen huisarts niet meewerkt dan maar naar de huisartsenpost oid.
Door de diarree en de warmte verlies je ook veel zout, dit kan ook een van de oorzaken van de neiging tot flauwvallen zijn; vergeet dus niet om wat extra zout binnen te krijgen (af en toe kopje bouillon).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga vandaag nog naar de huisartsenpost, hoe eerder hoe beter. De arts zal je onderzoeken en kan een monster nodig hebben voor laboratoriumonderzoek. Daaruit kan hij opmaken of je een andere aandoening hebt die de klachten veroorzaakt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heb jij voor een huisarts??
je komt uit egypte en je bent aan de race en je huisarts doet niets, begin maar eens nu met lauwe coca cola te drinken niet eerst in de koeling maar zet maar in de zon
hoe warmer de cola hoe beter
dan komende dagen niets eten wat laxerend werkt
dus geen koffie met melk ,niet roken geen fruit in de vorm van peren,druiven,of vruchtensappen, maar slappe thee en een appel, banaan,
eet crackers die gezouten zijn neem vast voedsel bereid zonder olie-en en geen jus, maar groene groente
en laat je ontlasting nakijken zo gauw mogelijk want een salmonella bacterie loop je in warme heel makkelijk op als je er vis en vlees eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd zoals Nathan aangeeft ORS, daar zitten nogal wat zouten, suikers en andere mineralen in. Verder moet die huisarts jou te woord staan, onbegrijpelijk, meteen maandag bellen, en als je dan nog niet langs kunt komen, een andere arts bellen en een klacht indienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de huisarts gaan en zorg er voor dat er nu wel serieus naar gekeken wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breng wat ontlasting naar de dokter en laat het op kweek zetten,of onderzoeken op parasieten(bijv worm infectie) is echt niet normaal als diarree remmers niet werken.
vertel er ook bij dat je in buitenland bent geweest! sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch eigenlijk direct de huisarts opnieuw bellen.
Dit is toch best een ernstige probleem hoor!
Je bent gewoon aan het uitdrogen.
Waarschijnlijk heb je een darm infectie en die gaat echt niet over met een beetje norit.
Gewoon een afspraak maken en dan leg je alles uit aan hem of haar ( de dokter dus ) en dan krijg je waarschijnlijk een kuur voor geschreven.
En ondertussen is het dus wel heel belangrijk dat je gewoon blijft drinken en eten. uiteraard even geen filet american
veel water en drinkbouillon en op passen met ijs.
Maar bel die dokter op! das het belangrijkste en laat je NIET afschepen met :ooh dan moet u maar even langs t kruitvat voor diarree remmers .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiktyphus lijkt het me niet maar het zou me niets verbazen als je een vorm van dysenterie opgelopen hebt, gezien je klachten. Dat is zelfs een meldingsplichtige ziekte, gezien het epidemierisico. Heeft er verder niemand diarree in je omgeving?

Ik kan me haast niet voorstellen dat je huisarts je er mee laat doorlopen. Of heb je laatstelijk eind afgelopen week nog eens contact opgenomen hebt met de praktijk met ditzelfde verhaal? M.i. moet je ontlasting op korte termijn onderzocht worden op kweek en op parasieten.

In dit stadium zou ik zelf contact met de HAP opnemen, zoals al gesuggereerd, en zo secuur mogelijk de klachten beschrijven (schrijf ze van tevoren even op). Je raakt langzamerhand dermate uitgeput dat je alleen daar al op korte termijn iets aan moet doen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoel vandaag nog contact opnemen met de huisartsenpost. Ik vind echt dat je ernstige klachten hebt waarvoor je behandeling nodig hebt of zelfs zonder behandeling niet overgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste hulp voor
BRAKEN: primperan (metoclopramide HCL, 10 pch)
max 4x p.d.1 p
DIARREE: Imodium (beginnen met 2 pillen, max 8 p.d.)

Verstandig om een lepeltje zout en een lepeltjes suiker (geen zoetstof!) op te lossen in water en dat te drinken, desnoods geen suiker maar een scheut roosvicee o.i.d. erin.

Mocht het morgen niet weg zijn, dan direct een verwijsbrief halen voor de internist, en erop staan.
Een huisarts moet het ook kunnen oplossen, maar jouw huisarts schijnt de weg een beetje kwijt te zijn.

Je kunt nu ook naar de dokterspost van het nabijgelegen ziekenhuis gaan, want daar kun je ook meteen in de apotheek de medicijnen ophalen.

Voor jouw geruststelling; ik denk niet dat het erg ernstig is (parasieten), maar het mag niet langer dan een dag aanhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kun je ertegen doen?

Diarree

Bij diarree verliest het lichaam heel veel vocht, dus voldoende en schoon water drinken is ontzettend belangrijk. Samen met het vocht verliest het lichaam ook veel zout, dus is het belangrijk zoutpreparaten in te nemen. Dit vermindert de kans op diarree en maakt het lichaam sterker.