Kan je zonder vaste verblijfplaats een ziekenfonds verzekering krijgen? Maar je hebt wel een postbus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb gezocht. Er wordt expliciet gevraagd naar een woonadres.
Je zou je ergens kunnen inschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel: ja, als je maar 'ingezetene' bent, een vast adres/GBA-inschrijving is niet vereist. Per 1 januari 2006 is de Zorgverzekeringswet van kracht geworden. Iedereen die verzekerd is voor de AWBZ, is verplicht een zorgverzekering af te sluiten. Verzekerd voor de AWBZ is
degene die ingezetene is, dus hier woont. Ook verzekerd is degene die hier niet woont maar hier werkt en aan de loonbelasting is onderworpen.
In de praktijk doen verzekeraars soms moeilijk, ten onrechte dus.
Dan kun je het beste contact opnemen met het CvZ, het College voor Zorgverzekeringen, zie http://www.cvz.nl/hetcvz/contact/contact.html
Ook de Ombudsman kan dan misschien helpen, zie http://www.skgz.nl/ , Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niemand meer, ook mensen met een vaste woon en verblijfplaats niet.