Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het niet verplicht, dat kleine kinderen achterop/voorop de fiets een helm moeten dragen?

Uitleg lijkt me niet nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
925
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie vraag! Stel je voor: als de fiets valt, kan vader/moeder redelijk ongeschonden blijven. Maar het kind zit in het zitje, en is weerloos tegen de val. Het kind kan niets doen om de smak op het asfalt te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat dacht ik dus ook .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, kwam niet op bij de vraag stellen. Zal kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suus, gekeken op die site, gaat mij dus even om de kinderen die in die zitjes zitten. Zelf ben ik voorstander van alle fietsers helm op, maar die weg lijkt erg lang.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo lang is die weg niet, hoor. Je bent zó in Duitsland of Denemarken!   ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat men veronderstelt, dat mensen zelf verantwoording dragen voor het welzijn van hun kinderen.
Helaas is dat wel weer in strijd met de verplichting in een auto, in een passend stoeltje te moeten zitten.
Met dat stoeltje is weliswaar niets mis, maar wel met het inconsequente beleid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij fietsen is lichamelijke bescherming sowieso niet verplicht. Bij auto's wel. Fietsen gaat er een stuk rustiger aan toe. Misschien zou ik mijn kind wel een helmpje op zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding